افزایش برآورد اوپک پلاس از مازاد عرضه بازار نفت
افزایش برآورد اوپک پلاس از مازاد عرضه بازار نفت
کمیته فنی مشترک اوپک پلاس پیش بینی کرد مازاد عرضه بازار نفت امسال به ۹۰۰ هزار بشکه در روز می رسد که ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی قبل این کمیته است.

به گزارش«نبض انرژی»کمیته فنی مشترک اوپک پلاس تحت سناریوی پایه خود، انتظار دارد مازاد عرضه نفت در سپتامبر به ۳.۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد و به ۰.۶ میلیون بشکه در روز در اکتبر کاهش پیدا کرده و سپس به ۱.۴ میلیون بشکه در روز در نوامبر رشد می‌کند.

پس از اظهارات شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که هفته گذشته اعلام کرد اوپک ممکن است لازم باشد تولید نفت را محدود کند، اعضای این گروه شامل عراق، الجزایر، کویت، گینه استوایی و ونزوئلا با انتشار بیانیه‌هایی، حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کردند. لیبی و کنگو هم چند روز بعد به جمع حامیان این پیشنهاد پیوستند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: بازار معاملات آتی نفت گرفتار دور باطل خود ساخته نقدینگی بسیار اندک و نوسان بسیار شدید شده است و هزینه مدیریت ریسک برای فعالان بازار را گران کرده است. قیمت‌ها بر اساس اخبار بدون مدرک که درباره نابودی تقاضا وجود داشته و سردرگمی درباره تحریمها، بایکوت و سقف قیمت که از سوی آمریکا برای نفت روسیه پیشنهاد شده، سقوط کرده‌اند.

این شاهزاده سعودی گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، آماده کاهش تولید به منظور برگرداندن دو طرف بازار به تعادل هستند.

بر اساس گزارش رویترز، نشست بعدی وزیران اوپک پلاس پنجم سپتامبر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا