تأمین رضایت‌بخش برق صنایع سیمانی در تابستان امسال/ تمهیدات وزارت نیرو قیمت سیمان را کاهش داد
تأمین رضایت‌بخش برق صنایع سیمانی در تابستان امسال/ تمهیدات وزارت نیرو قیمت سیمان را کاهش داد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن ابراز رضایت از تعامل سازنده وزارت نیرو با صنایع سیمانی، از کاهش التهابات بازار سیمان به دلیل تأمین برق کافی در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “عبدالرضا شیخان”، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان،  در رابطه با تمهیدات وزارت نیرو برای تأمین برق صنعت سیمان در تابستان امسال گفت: در خرداد سال جاری و بر اساس تجربه سال گذشته، این تصور در افکار عمومی و نیز فعالان حوزه صنعت سیمان وجود داشت که بار دیگر با قطعی‌های مکرر برق شاهد افزایش قیمت سیمان خواهیم بود، این تصور غالب سبب شد تا در یک مقطعی در خردادماه قیمت سیمان در بورس کالا افزایش پیدا کند.
شیخان افزود: با این وجود به دنبال جلسه ویژه وزیر نیرو و معاونان ایشان با فعالان صنعت سیمان تلاش شد تا در رابطه با تأمین برق کافی (5 میلیون تن) کارخانه‌های سیمان به یک تعامل سازنده دست پیدا کنیم که این اتفاق افتاد و با توجه به تمهیدات ویژه وزارت نیرو، وضعیت تأمین برق صنعت سیمان در تابستان سال جاری رضایت‌بخش بود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: در جلسه با وزیر نیرو، فعالان صنعت سیمان این موضوع را مطرح کردند که برای تولید کافی سیمان نیاز به میزان مشخصی برق دارند و وزیر نیرو و معاونان ایشان نیز متعهد شدند تا در بازه‌های زمانی ممکن میزان برق مورد نیاز را در فصل تابستان با هدف تولید کافی سیمان در اختیار این صنعت قرار دهند.
وی تصریح کرد: در ایام مدیریت بار مصرف برق در فصل تابستان و بازه‌های زمانی کاهش بار روزانه و نیز شب‌ها به میزان کافی برق در اختیار صنعت سیمان قرار گرفت و در مقام عمل شاهد بودیم که دستور وزیر نیرو در این رابطه اجرایی شد، بنابراین آمار تولید سیمان در تابستان امسال کاهش پیدا نکرد.
شیخان ضمن اشاره به تعامل شکل گرفته میان وزارت نیرو با صنایع سیمانی در بازار افزود: با تمهیداتی که اتخاذ شد و تعامل سازنده‌ای که رقم خورد به مرور شاهد بودیم قیمت سیمان در بازار روند کاهشی به خود گرفت و متعادل شد.
وی همچنین در رابطه با تجربه تلخ قطعی‌های مکرر برق در سال گذشته گفت: در فصل تابستان سال گذشته تنها 10 درصد برق در اختیار صنعت سیمان قرار گرفت که منجر به ایجاد التهاب در بازار شد.