56 پروژه به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد
56 پروژه به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از افتتاح و کلنگ‌زنی 56 پروژه آب و فاضلاب در شهر مشهد و روستاهای تحت پوشش به مبلغ 4 هزار و 770 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “حسین اسماعیلیان” با اعلام این مطلب اظهار کرد: حفر و تجهیز 19 حلقه چاه با ظرفیت آبدهی 378 لیتر بر ثانیه، بازسازی و بهسازی مخزن 30 هزار متر مکعبی، اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه توزیع به طول 39 کیلومتر و نیز توسعه و تکمیل خطوط آبرسانی به طول 8 کیلومتر با هزینه اجرایی 2 هزار و 35 میلیارد ریال از پروژه‌های آبرسانی سطح شهرستان مشهد است که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.
وی درباره پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در سطح روستاهای تحت پوشش این شرکت افزود: طرح احداث مخازن با ظرفیت یک هزار و 500 متر مکعب در روستاهای شیرحصار، خلق‌آباد، معین‌آباد، عباس‌آباد، کمینگران، پری‌آباد و فتح‌آباد و … با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر، اجرای 30 کیلومتر خط انتقال کنه بیست به خیرآباد، آبرسانی به روستاهای نجم آباد، کشف و شیرحصار و… با جمعیتی حدود 18 هزار نفر از پروژه‌های هفته دولت با هزینه یک هزار و 490 میلیارد ریال است.
اسماعیلیان با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در سطح روستاها خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه تامین آب روستایی، علیرغم خشکسالی و کاهش منابع آبی، صورت گرفته است، به نحوی که تعداد روستاها با شرایط تنش آبی از 140 روستا به حدود 95 روستا کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: براساس سیاست محرومیت‌زدایی دولت، اقدامات تکمیلی خوبی نیز برای حاشیه شهر مشهد صورت گرفته و روی این حوزه متمرکز شده‌ایم.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌مندی از پروژه‌های یاد شده، بخش قابل توجهی از مشکلات 95 روستا نیز مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص افتتاح پروژه‌های فاضلاب طی این هفته نیز خاطرنشان کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب بخشی از محدوده شهرک شهید رجایی و طبرسی حد فاصل جاده گاز تا پنجتن و نیز اجرای شبکه جمع‌آوری و نصب انشعابات فاضلاب در سطح شهر مشهد (عصمتیه، قدس و آزادگان، ثامن، گلشاد، شهرک شیرین، طبرسی، کشاورز، حجت و…) با هزینه یک میلیارد و 220 میلیون ریال به طول 5.26 کیلومتر و نصب 8 هزار فقره انشعاب برای 28 هزار نفر جمعیت تحت پوشش از پروژه‌های انجام شده در حوزه فاضلاب شهر مشهد مقدس است.