14 حلقه چاه غیرمجاز در تهران بسته شد
14 حلقه چاه غیرمجاز در تهران بسته شد
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی دو هفته گذشته با انسداد 14 حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه بیش از 194 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

به‌گزارش نبض انرژی، “علیرضا نیکنام” با اعلام مطلب فوق افزود: با همکاری واحد حقوقی، گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی دو هفته گذشته 14 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق 626 متر و با دبی 9.8 لیتر برثانیه مسدود شد.
وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 194.04 هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی 2 مورد احکام قضایی اخذ شده و در بخش آب‌های زیرزمینی، 26 مورد احکام قضایی اخذ شده، 30 مورد کنترل بهره‌برداری، 16 مورد چاه غیرمجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه گردید و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب 8 دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.
نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

  • منبع خبر : وزارت نیرو