از اولويت‌هاي وزارت نيرو منطقی کردن مصرف برق می باشد
از اولويت‌هاي وزارت نيرو منطقی کردن مصرف برق می باشد
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرده بود که حدود 23 هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

به گزارش نبض انرژی، مراسم تجليل از پيشكسوتان و تلاشگران مهندسي برق در عرصه‌هاي دانشگاهي و صنعت برق با حضور همایون حائری، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از سوي انجمن مهندسين برق و الكترونيك ايران- شاخه تهران در نيروگاه طرشت برگزار شد.
معاون وزیر نیرو در این مراسم مديريت مصرف و منطقي كردن مصرف برق را از اولويت‎‌هاي وزارت نيرو برشمرد و افزود: این وزارتخانه عرضه برق بر مبناي كنترل مصرف را پيگيري مي‌كند. اين برنامه براي نخستين بار با همكاري استانداري‌ها و شركت‌هاي توزيع اجرا و موجب صرفه‌جویی دو هزار مگاواتی مصرف برق در کشور شده است تا از این طریق رشد پیک مصرف از پنج درصد به کمتر از 2.8 درصد برسد.
وی افزود: دو هزار مگاوات صرفه‌جویی انجام شده در این بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید است که براین اساس در تلاش برای تداوم برنامه مدیریت مصرف به ویژه برای پیک تابستان سال 98 هستیم.
حائری یادآور شد: اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرده بود، حدود 23 هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.
همچنین در این مراسم محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: صنعت برق وظيفه بزرگي براي تربيت نسل جديد و ارتباط سيستماتيك با دانشگاه‌ها بر عهده دارد و در اين بين انجمن‌ها مي‌توانند به عنوان حلقه واسط مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي با صنعت برق نقش آفرين باشند.
حقي‌فام محدود شدن فضاي كسب و كار صنعت برق را موجب تضعيف و كاهش اثرات ارزشمند نيروي انساني دانست و تاكيد كرد: صنعت برق به عنوان زيرساخت تمامي زيرساخت‌ها بر پايه نيروي انساني متمركز است و بايد به لحاظ فضاي كسب و كار روح جديدي به فضاي مهندسي برق دميده شود و با توجه به تجارب بالاي پيشكسوتان صنعت برق در حوزه‌هاي علمي و صنعتي شاهد ارايه نقطه نظرات لازم به وزارت علوم و صنعت برق در اين خصوص باشيم.

  • منبع خبر : وزارت نیرو