پیش‌بینی عجیب رئیس‌جمهور سابق روسیه از قیمت ۵هزاریورویی گاز
پیش‌بینی عجیب رئیس‌جمهور سابق روسیه از قیمت ۵هزاریورویی گاز
رئیس‌جمهور سابق روسیه طی اظهاراتی پیش‌بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی جهش زیادی خواهد داشت و به رقم عجیب ۵۰۰۰ یورو به‌ازای هر هزار مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه طی اظهاراتی پیش‌بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی جهش زیادی خواهد داشت و به رقم عجیب 5000 یورو به‌ازای هر هزار مترمکعب خواهد رسید.

مدودف در کانال تلگرامی خود خطاب به سران کشورها و دولت‌های اتحادیه اروپا نوشت: با توجه به افزایش قیمت گاز به 3500 یورو در هر هزار مترمکعب، من موظف هستم قیمت پیش‌بینی‌شده را تا پایان سال 2022 به 5000 یورو افزایش دهم.

مدودف که در زمان حاضر معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه است، در پایان این پیام نوشت: با سلام و احترام.
وی همچنین یک تابلوی نقاشی غم‌انگیز به‌نام “گاز در دوردست” را که اثر واسیا لوژکین، هنرمند بدوی‌گرای مدرن روسیه است به اشتراک گذاشت.

مدودف پیش از این در هفته جاری میلادی گفته بود که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال 2022 می‌تواند به 4000 یورو در هر هزار مترمکعب برسد.

روز جمعه، قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی در اروپا همچنان به افزایش خود ادامه دادند و قراردادهای آتی سپتامبر در هاب TTF در هلند به حدود 3500 دلار در هر هزار مترمکعب جهش کرد، که بیشترین رقم را از سال 1996 نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، افزایش هفتگی قیمت گاز در این مرکز معاملات نزدیک به 1000 دلار یا 40 درصد بود.

منبع: ایرنا