مذاکره هند و روسیه برای ازسرگیری واردات ال‌ان‌جی
مذاکره هند و روسیه برای ازسرگیری واردات ال‌ان‌جی
مدیر شرکت هندی گیل GAIL طی اظهاراتی اعلام کرد که مذاکرات بین دهلی نو و مسکو برای از سرگیری واردات گاز ال‌ان‌جی تحت یک قرارداد بلندمدت با گازپروم روسیه در جریان است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، مانوج جین، مدیر شرکت هندی گیل GAIL طی اظهاراتی اعلام کرد که مذاکرات بین دهلی نو و مسکو برای از سرگیری واردات گاز ال‌ان‌جی تحت یک قرارداد بلندمدت با گازپروم روسیه در جریان است.

شرکت گیل که بزرگترین توزیع کننده و اپراتور خطوط لوله گاز در هند محسوب می‌شود، از ماه می نتوانسته است واردات توافق شده قبلی را انجام دهد و در نتیجه مجبور شد عرضه به مشتریان را کاهش دهد.

این شرکت دولتی در جلسه سالانه سهامداران در روز جمعه گفت: مسائل فوری وجود دارد که ما در تلاش هستیم هم در سطح شرکتی و هم در سطح بین دولتی به آنها رسیدگی کنیم.

جین تاکید کرد که حجم قرارداد گازپروم که حدود یک پنجم از واردات گاز گیل از خارج هند به میزان 14 میلیون تن در سال را تشکیل می دهد، به علت جنگ روسیه و اوکراین تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی افزود: بنابراین، در مجموع این تاثیر قابل توجهی بر ما ندارد. تنها تأثیر آن بین ده تا 15 درصد است. این مدیر ارشد افزود: افزودن گاز تولید شده در کشور تأثیر بر عرضه داخلی را کاهش و به حدود 7 تا 8 درصد می‌رساند.

بر اساس این گزارش، شرکت گیل در سال 2012 قراردادی 20 ساله با گازپروم امضا کرد. طبق شرایط قرارداد، این شرکت باید سالانه به طور متوسط ​​2.5 میلیون تن گاز ال‌ان‌جی LNG خریداری می‌کرد. عرضه تحت این قرارداد در سال 2018 آغاز شد.

شرکت بازاریابی گازپروم سنگاپور این قرارداد را به نمایندگی از گازپروم امضا کرده بود. با این حال، این شرکت سنگاپوری یکی از شرکت‌های تابعه گازپروم آلمان بود و به عنوان بخشی از تحریم های غرب به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین توسط برلین تصرف شد.

منبع: تسنیم