روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم
روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی گازوئیلی که روزانه به سیستان‌وبلوچستان وارد می‌شود ۳ میلیون لیتر است درحالی که طبق اعلام مسئولان دستگاهای مربوطه، روزانه ۹ تا ۱۱ میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمد سرگزی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد تسریع در تکمیل پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی در مناطق محروم هستیم.

وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان‌وبلوچستان در دولت گذشته آغاز شد، اما سرعت تکمیل این پروژه‌ها پایین بود؛ که در سال نخست فعالیت دولت، شاهد افزایش سرعت تکمیل پروژه‌های گازرسانی هستیم و امروز 5 شهرستان و 5 شهر منطقه سیستان که مردم این مناطق سال‌ها در انتظار بهره‌مندی از نعمت گاز بودند، از این نعمت برخوردار می‌شوند‌.

* دغدغه این روزهای مردم سیستان‌وبلوچستان کاهش سهمیه آزاد سوخت است

سرگزی با بیان اینکه دغدغه این روزهای مردم سیستان‌وبلوچستان کاهش سهمیه سوخت آزاد در کارت‌های سوخت است، گفت: از وزیر محترم نفت می‌خواهم در این تصمیم بازنگری شود و شرایط سهمیه کارت‌های سوخت به حالت قبل بازگردد‌.

وی افزود: در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان تنها یک جایگاه سی‌ان‌جی داریم و مردم این استان، برخلاف سایر استان‌ها امکان استفاده از سوخت جایگزین ندارند، انتظار ما این است تا زمان تحقق احداث و بهره‌برداری از 51 جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در این استان، سهمیه سوخت مردم به صورت سابق باقی بماند‌.

* منشأ قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان خود استان نیست

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی گازوئیلی که روزانه به سیستان‌وبلوچستان وارد می‌شود 3 میلیون لیتر است درحالی که طبق اعلام مسئولان دستگاهای مربوطه، روزانه 9 تا 11 میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان داریم، در واقع اگر فرض کنیم تمامی 3 میلیون لیتر گازوئیل وارد شده به استان هم قاچاق شود، باز نسبت به آمار قاچاق سوخت، 6 تا 8 میلیون لیتر کمتر است، این بدین معناست که منشأ قاچاق سوخت، استان سیستان‌وبلوچستان نیست بلکه برخی از دیگر نقاط کشور در قاچاق سوخت از سیستان‌وبلوچستان دخیل هستند.

وی افزود: ما خواستار تجدیدنظر در حوزه کدینگ هستیم و از وزیر محترم نفت می‌خواهم که جلسات کارشناسی در این خصوص برگزار شود.