۲۶.۵ کیلومتر از خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز آماده بهره‌برداری است
۲۶.۵ کیلومتر از خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز آماده بهره‌برداری است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب کشور، آب تصفیه‌شده ۲۴ شهر و ۳۳۷ روستا و مراکز صنعتی واقع در طول مسیر خط لوله را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اعلام افتتاح 26.5 کیلومتر از خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز در هفته دولت اظهار داشت: یک مخزن 10 هزار مترمکعبی و همچنین ساختمان بهره‌برداری و حفاظت هوشمند مخازن این طرح به همت تلاشگران هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در روزهای آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی ضمن تشکر از همکاری وزارت نیرو و آب‌منطقه‌ای آذربایجان شرقی در اجرای این پروژه افزود: این پروژه به موازات خط اول آبرسانی تبریز و به عنوان پشتیبان خط لوله و پدافندغیرعامل با ظرفیت 5 مترمکعب برثانیه احداث شده است و از سرچشمه سد شهید کاظمی بوکان و آبگیر بند انحرافی نوروزلو آغاز می‌شود و پس از گذر از شهر تبریز تا باسمنج و شبستر ادامه می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه خط لوله انتقال آب زرینه‌رود، مهمترین شریان حیاتى این منطقه محسوب مى‌شود خاطرنشان کرد: پروژه خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز با 168 کیلومتر خط اصلی 2000 میلی‌متری و 112 کیلومتر خط لوله انشعابات یکى از بزرگترین طرح‌هاى آبرسانى کشور به شمار می‌رود و با احتساب 26.5 کیلومتر مذکور، حدود 110 کیلومتر از این خط آماده بهره‌برداری است.

سردار هوش‌السادات در خصوص گستره تأمین آب از طریق این خط لوله گفت: این پروژه با 110 هزار مترمکعب مخزن و یک ایستگاه تلمبه‌خانه در طول مسیر خود، آب تصفیه‌شده 24 شهر و 337 روستا و مراکز صنعتی واقع در طول مسیر خط لوله را از زرینه‌رود تا تبریز تأمین می‌کند.