افزایش همکاری ایران و نیجریه در حوزه انرژی
افزایش همکاری ایران و نیجریه در حوزه انرژی
وزیر نفت ایران در دیدار با وزیر نفت نیجریه با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه انرژی گفت: امروز امیدواریم با امضای تفاهم نامه‌ها میان دو کشور زمینه همکاری در حوزه انرژی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» صبح امروز جواد اوجی، وزیر نفت ایران با تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه در محل وزارت نفت دیدار کرد.

اوجی در ابتدای این دیدار درگذشت محمد سانوسی بارکیندو دبیرکل اوپک را تسلیت گفت و اظهار داشت: از ایشان خدمات شایسته‌ای ماندگار شد.

اوجی با اشاره به اینکه در حاشیه اجلاس جی یی سی اف جلسات خوبی داشتیم و توافقات خوبی حاصل شد، گفت: ایران و نیجریه در حوزه انرژی ظرفیت خوبی دارند که امیدواریم توسعه پیدا کند. ایران و نیجریه ذخایر نفت و گاز بالایی دارند و نیجریه ششمین صادرکننده ال ان جی جهان است.

وی ادامه داد: هر دو کشور عضو اوپک، اوپک پلاس و اجلاس جی ای سی اف هستند که زمینه همکاری لازم را ممکن می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این سفر به دعوت رسمی انجام شده، گفت: امروز امیدواریم با امضای تفاهم نامه ها میان دو کشور زمینه همکاری در حوزه انرژی افزایش یابد.

وی افزود:ایران ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز و ۴ میلیون بشکه نفت را دارا است و تمامی پالایشگاه های نفت و گاز کشورمان توسط متخصصان داخلی تعمیر و نگهداری می شود.