شرکت ملی نفت ۷۵۰میلیارد ریال برای اربعین اختصاص داد
شرکت ملی نفت ۷۵۰میلیارد ریال برای اربعین اختصاص داد
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ۷۵۰میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل زیرساخت های مسیرهای تردد زائران اربعین از سوی شرکت ملی نفت ایران تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محسن خجسته مهر گفت: ۵۰۰میلیارد ریال از این اعتبار برای مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و ۲۵۰میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین در مرز مهران در استان ایلام هزینه خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت های فرعی وابسته به شرکت ملی نفت ایران اعتبار تخصیصی را برای رفاه حال زائران اربعین در سه مرز چذابه، شلمچه و مهران هزینه خواهند کرد.

خجسته مهر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی نفت بیان کرد و اظهارداشت: وزارت نفت در دولت سیزدهم ۱۴۰هزار میلیارد ریال برای اجرای مسئولیت های اجتماعی اختصاص داده که ۷۱هزار میلیارد آن مربوط به استان خوزستان است.

وی افزود: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به اجرای مسئولیت های اجتماعی در مناطق نفتخیز وگاز خیز کشور به منظور بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مناطق همجوار نفت و گاز کشور دارد.

در سفر روز جمعه وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خوزستان ۲۳ طرح عمرانی و رفاهی در قالب مسئولیت های اجتماعی نفت به بهره برداری رسید.

یکی از این طرح ها، تکمیل و ساخت ۵۰۰واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰میلیارد ریال در شهر نفتخیز مسجدسلیمان بود.

۷۵درصد نفت و ۱۶ درصد گاز کشور در استان خوزستان تولید می شود.

شرکت‌های بهره برداری نفت گاز مسجدسلیمان، کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و اروندان ۶ شرکت فعال عملیاتی در تولید نفت و گاز در خوزستان هستند.

منبع: ایرنا