شمارش معکوس برای افتتاح اَبر پروژه آبرسانی همدان
شمارش معکوس برای افتتاح اَبر پروژه آبرسانی همدان
معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو گفت: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلندمدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

به گزارش«نبض انرژی»”احمد حیدری ” گفت: مشکل آب همدان مربوط به یک سال و دو سال گذشته نیست و این شهر از دو دهه پیش با مسئله تامین آب شرب روبرو است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۳ که رهبر معظم  انقلاب اسلامی  به همدان سفر کردند، مسئله تامین آب شرب متناسب با نیاز روی میز بود و بر این اساس مقرر شد طرح بزرگ آبرسانی به این شهر در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته توجهی به تکمیل و بهره‌برداری از ابر پروژه آبرسانی به همدان نشده و این طرح طی ۱۷ سال گذشته تنها پیشرفت ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود.

وی افزود: از شهریورماه سال ۱۴۰۰، پروژه آبرسانی به همدان در فهرست پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و با برنامه‌ریزی انجام شده و کار جهادی هم‌اکنون برای بهره‌برداری از این پروژه آماده می‌شویم.

حیدری ضمن تاکید بر اجرای پروژه‌های متعدد گفت: هم‌اکنون سد اکباتان با شرایط نامناسبی روبرو شده است و بر این اساس تا قبل از تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به این شهر، سلسله پروژه‌های تامین آب اضطراری به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

بسیج نیروهای عملیاتی برای حل مسئله آب شرب همدان

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو افزود: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلندمدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در مناطقی از شهر همدان که با مشکل روبرو شده، شرایط تامین آب از منابع سیار در حال انجام است و از سوی دیگر بیش از ۱ میلیون بطری آب‌معدنی در سطح شهر با کمک سایر نهادها در حال توزیع بوده و به دست مردم می‌رسد.

حیدری ادامه داد: توان عملیاتی کشور در حوزه آب و فاضلاب هم قسم شده تا مسئله آب شرب همدان در سریع‎ترین زمان ممکن حل شود.

منبع: ایرنا