درآمد روزانه یک میلیارد دلاری عربستان از فروش نفت
درآمد روزانه یک میلیارد دلاری عربستان از فروش نفت
ارزش صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن با افزایش قیمت‌ها و رشد تولید، به ۳۱ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در شش سال گذشته بود.

به گزارش«نبض انرژی» اداره آمار عربستان سعودی اعلام کرد صادرات ماهانه نفت در ژوئن، به بیش از یک میلیارد دلار در روز رسید و بر مبنای سالانه ۹۴ درصد افزایش یافت. ارزش صادرات نفت عربستان سعودی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، بیش از ۹۱ میلیارد دلار معادل ۸۰ درصد از کل صادرات بود.

عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، انتشار ماهانه آمار صادرات نفت را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد.

میانگین قیمت نفت امسال به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید و کمک کرده است اقتصاد عربستان سعودی، سریع‌ترین رشد را در میان اعضای گروه ۲۰ داشته باشد؛ در حالی که در سال ۲۰۲۰ بر اثر ریزش قیمت‌های نفت به شدت آسیب دیده بود.

مازاد بودجه عربستان سعودی در سه ماهه دوم به ۷۷.۹ میلیارد ریال (۲۱ میلیارد دلار) رشد کرد. بزرگترین شریک تجاری عربستان سعودی در ژوئن، چین بود که ارزش صادرات ریاض به این کشور، به ۲۱ میلیارد ریال رسید و پس از آن کشورهای ژاپن، هند، کره جنوبی و آمریکا قرار گرفتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع صادرات عربستان سعودی در سه ماهه دوم ۸۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و به حدود ۴۳۰ میلیارد ریال سعودی رسید.

منبع: ایسنا