تولید ۴۵ تن اتیلن و پلی اتیلن در ساعت توسط پتروشیمی ایلام
تولید ۴۵ تن اتیلن و پلی اتیلن در ساعت توسط پتروشیمی ایلام
مدیر عامل شرکت پتروشیمی استان ایلام از ثبت رکورد تاریخی ۴۵ تن تولید اتیلن و پلی اتیلن در ساعت در تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سید غلامحسن گرشاسبی مدیر عامل شرکت پتروشیمی استان ایلام صبح امروز  در ایلام از ثبت رکورد تاریخی ۴۵ تن تولید اتیلن و پلی اتیلن در ساعت در تیر ماه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به انجام مسئولیت های اجتماعی در سطح منطقه و استان افزود: تا کنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کار بدون حادثه ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی استان ایلام بیان کرد: در یک سال گذشته تولید پلی اتیلن سنگین ۶۷ درصد، اتیلن ۱۱۵ درصد، بنزین پیرولیز ۱۹ درصد و نفت کوره ۶۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

گرشاسبی تصریح کرد: مجموع تولیدات پتروشیمی ایلام در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته ۴ تفاهم نامه همکاری با شرکت های اکسیر نوین فرایند آسیا، البرز توربین مپنا، اطلس افروز شرق و پترو توسعه پارسا در جهت حمایت از تولید داخلی منعقد شده است.

گرشاسبی به عملکرد شرکت پتروشیمی ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات و دانش فنی در راه اندازی NGL چشمه خوش دهلران و برگزاری دوره های آموزش فنی، ایمنی نفرات مینی ان جی ال دهلران در تیرماه سال جاری و راه اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان را از جمله این اقدامات دانست.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله صدرا، ماهان و پارسیان برای ساخت شیر صنعتی و دریافت گواهینامه های جدید ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ توسط نمایندگی lMQ ایتالیا بخش دیگری از عملکرد پتروشیمی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی از پروژه های در دست اقدام این شرکت خبر داد و گفت: آماده سازی طرح محیط زیستی ZLD در مجتمع پتروشیمی ایلام و بررسی و امکان سنجی احداث طرح استحصال BTX از بنزین تولیدی از جمله این پروژه ها است.