بهره‌مندی ۷۶۸ روستا از نعمت آب شرب سالم در هفته دولت
بهره‌مندی ۷۶۸ روستا از نعمت آب شرب سالم در هفته دولت
معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر از بهره‌برداری از آبرسانی به ۷۶۸ روستا، ۶۹ طرح آبرسانی شهری و ۱۴ طرح فاضلاب در سراسر کشور داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»طبق اعلام معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در هفته دولت سال جاری، طرح‌ها و پروژه‌های قابل بهره‌برداری در بخش آبرسانی شهری شامل تامین آب شرب بهداشتی پایدار در قالب 69 طرح آبرسانی شهری از طریق حفر و تجهیز 99 حلقه ، احداث 60 باب مخزن ذخیره (مجموعا به ظرفیت 226 هزار متر مکعب) ، اجرای 460 کیلومتر خطوط انتقال ، 36 باب ایستگاه پمپاژ و ساخت 5 واحد تصفیه خانه به ظرفیت 2250 لیتر بر ثانیه هستند که مجموع اعتبار هزیته شده از منابع دولتی و بخش خصوصی در طرح های مذکور 83 هزار میلیارد ریال است.

همچنین در بخش آبرسانی روستایی با اعتباری معادل 12450 میلیارد ریال، تعداد 768 روستا با جمعیت تحت پوشش 813 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

در بخش فاضلاب شهری و روستایی نیز جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر 517 هزار نفر در قالب 14 پروژه با اعتبار معادل 19500 میلیارد ریال از منابع دولتی و بخش خصوصی انجام شده که عملیات آن شامل احداث 9 واحد تصفیه خانه فاضلاب مجموعا به ظرفیت 70 هزار متر مکعب در شبانه روز، اجرای 51 کیلومتر خط انتقال و 506 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح کشور است.