گسترش همکاری‌ دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی محیط‌زیست با دانشگاه تهران
گسترش همکاری‌ دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی محیط‌زیست با دانشگاه تهران
دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیطزیست و موزه جانور شناسی دانشگاه تهران، همزمان با هفته دولت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل  از رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست درباره این تفاهم نامه گفت: گسترش همکاری با مراکز دانشگاهی معتبر و تراز اول کشور در راستای سیاست های اصولی سازمان در دستور کار دفتر قرار گرفته و در اولین گام برنامه همکاری گسترده و اثر بخش با موزه جانورشناسی دانشگاه تهران که از غنی ترین و قدیمی ترین مجموعه های علمی جانورشناسی کشور است در قالب تفاهم نامه تدوین و آغاز شد.

وی اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی مشترک، ارتقای کمی و کیفی دو موزه با استفاده از ظرفیت های طرفین و ایجاد بانک اطلاعات را از جمله زمینه های همکاری مشترک بر شمرد.

مدادی از شروع همکاری با موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران در زمینه های مرتبط جانورشناسی خبر داد و گفت: اولین کارگاه آموزشی مشترک هفته گذشته برگزار شد و به زودی تفاهم نامه همکاری با موسسه مذکور نیز منعقد و اجرایی خواهد شد.

همچنین مهران حبیبی رییس دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه با تاکید بر ضرورت هم افزایی ظرفیت های موجود، ارتقای دانش های پایه را برای حفاظت از تنوع زیستی کشور ضروری دانست و بر لزوم برنامه ریزی عملیاتی و با زمان بندی مشخص برای تحقق اهداف دو طرف در تفاهم نامه تاکید کرد.