جزییات طرحی که ۱۷ سال روی زمین ماند/ تلاش جهادی برای بهره‌برداری از آبَرپروژه آبرسانی به همدان
جزییات طرحی که ۱۷ سال روی زمین ماند/ تلاش جهادی برای بهره‌برداری از آبَرپروژه آبرسانی به همدان
پس از سفر وزیر نیرو به استان همدان برای پیگیری آخرین وضعیت تامین منابع آب، صبح دیروز خبر از واریز اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فاز اول اَبَرپروژه آبرسانی به همدان به فضای رسانه منتقل شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» طرح آبرسانی بزرگ به همدان که مسئله آب این شهر را به صورت بلندمدت حل خواهد کرد، به روزهای پایانی خود نزدیک شده و پیش‌بینی می‌شود کمتر از ۳ هفته آتی به بهره‌برداری برسد.

بر اساس جزییات ارائه شده از این پروژه، این طرح ۱۴۰ کیلومتری تا پیش از شروع فعالیت دولت سیزدهم در طی ۱۷ سال فعالیت اجرایی تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما پس از قرار گرفتن اَبَرپروژه آبرسانی به همدان در ردیف پروژه‌های ویژه فوق اضطراری شاهد این مسئله هستیم که در طی یک سال طرح به بهره‌برداری نزدیک شده است.

جزئیات اَبَرپروژه آبرسانی به همدان

پروژه بزرگ آبرسانی به همدان بر اساس اطلاعات منتقل شده از سوی مشاور طرح، شامل طراحی آبگیر از سد تالوار، تصفیه خانه آب، ۱۴۰ کیلومتر خطوط انتقال، مخازن تعدیل و ذخیره، ایستگاه‌های پمپاژ و سیستم کنترل و ابزار دقیق انتقال پیام است.

با افتتاح این طرح طی ۲ الی ۳ هفته آتی مسئله آب شرب همدان در افق بلندمدت به طور کامل خواهد شد و آب خوش با کیفیت از گلوی مردم این منطقه پایین خواهد رفت.