ماجرای اجرای طرح‌های فاضلاب از محل تهاتر نفت
ماجرای اجرای طرح‌های فاضلاب از محل تهاتر نفت
اوایل امسال پروژه‌های تکمیل شبکه فاضلاب در خرمشهر و آبادان توسط رئیس جمهوری به تصویب رسید که بر اساس آن قرار است باقیمانده فاضلاب آبادان و خرمشهر از طریق تهاتر نفت تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد تومان که ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرمشهر و ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای آبادان است، توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی اکبر محرابیان – وزیر نیرو درباره نحوه تکمیل شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت به ایسنا اظهار کرد: اغلب طرح‌های فاضلاب استان خوزستان فعال بوده، بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز فعال است.

وی ادامه داد: ما برای تامین منابع مالی این طرح‌ها به دلیل اینکه نیازمند سرمایه سنگینی هستیم بنابراین از روش‌های مختلف از جمله تهاتر استفاده می‌کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه طبق تبصره یک قانون بودجه اگر پیمانکار این طرح‌ها، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) باشد، بر اساس قانون می‌توانیم از تهاتر نفت استفاده کنیم، گفت: نفت را به آن‌ها می‌دهیم و در ازای آن پروژه را اجرایی می‌کنند.

شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر از محل تهاتر نفت تکمیل می‌شود

بر این اساس، محمدرضا کرمی نژاد – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز اخیرا در این رابطه گفت: از ۲۲ مرداد عملیات اجرایی طرح توسعه شبکه آبرسانی در دهستان نصار و شهر اروندکنار آغاز شد و بر این اساس قرارگاه محرومیت‌زدایی کربلا، عملیات اجرایی لوله‌گذاری را در روستای کوت و دهستان نصار آغاز خواهد کرد.

وی افزود: پیمانکار دوم، عملیات لوله‌گذاری ۱۴ کیلومتر در شهر اروندکنار را به پایان رسانده و به زودی نیز عملیات ترمیم و اتصال به شبکه آبرسانی را آغاز می‌کند. در راستای حل مشکل کم آبی منطقه اروندکنار با پیمانکار طرح مذاکراتی انجام شد و لوله و اتصالات مورد نیاز در محل‌های مورد نظر تخلیه و قرار شد از امروز عملیات اجرایی لوله‌گذاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی کربلا آغاز شود.

قرارگاه کربلا به عنوان پیمانکار اول طرح توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای کوت و دهستان نصار انتخاب شده است که در مجموع پنج کیلومتر از این مناطق را با استفاده از خط لوله سایز ۲۰۰ میلیمتر پلی اتیلن لوله‌گذاری می‌کند.

پیمانکار دوم نیز وظیفه اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای نهر ابوچمبه، ابودگل، ابوطرف و دایر را بر عهده دارد که ۱۴ کیلومتر از پروژه را لوله‌گذاری کرده و به زودی عملیات ترمیم شبکه آبرسانی و اتصال خط به شبکه انتقال آب را انجام خواهد داد.