آلمان باید منتظر کاهش بیشتر عرضه گاز روسیه باشد
آلمان باید منتظر کاهش بیشتر عرضه گاز روسیه باشد
وزیر اقتصاد آلمان در اظهاراتی اعلام کرد آلمان فرصت خوبی برای عبور از زمستان بدون متوسل شدن به تدابیر دشوار دارد اما با این حال، با شرایط دشواری روبروست و باید آماده کاهش بیشتر عرضه گاز روسیه باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»رابرت هابک که به همراه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک سفر سه روزه به کانادا رفته است، به شبکه آلمانی “ای آر دی” گفت: ما همچنان زمستان دشواری پیش رو داریم و باید انتظار داشته باشیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عرضه گاز را به میزان بیشتری کاهش دهد.

شرکت گازپروم روسیه روز جمعه اعلام کرد انتقال گاز از خط لوله نورد استریم به مدت سه روز برای تعمیرات متوقف خواهد شد. این خبر به صعود قیمت پایه بازار گاز اروپا به رکورد بالای جدید منجر شد. این شرکت اعلام کرد صادرات از این خط لوله که از دریای بالتیک تا آلمان امتداد دارد، بمحض تکمیل کار تعمیراتی، به ظرفیت ۲۰ درصد فعلی احیا خواهد شد.

وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه تمدید دوران فعالیت سه نیروگاه هسته‌ای باقی مانده در این کشور به منظور صرفه جویی در مصرف گاز را منتفی دانست و اعلام کرد حداکثر دو درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد و این میزان، ارزش آن را ندارد که بحث خروج از انرژی هسته‌ای را دوباره باز کنیم.

آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان پس از فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، قانونی را برای توقف استفاده از نیروی هسته‌ای تا پایان سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرد که اکثریت رای‌دهندگان موافق بودند. اما در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به بحران انرژی در زمستان بدنبال کاهش عرضه گاز روسیه، نظرات تغییر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هابک از اعضای حزب سبز است که ریشه‌هایش به جنبش‌های ضدهسته‌ای دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ برمی‌گردد. وی  گفت: این تصمیم با توجه به صرفه جویی اندکی که دارد، اشتباه است.

منبع: ایسنا