عذرخواهی زیمنس آلمان از گازپروم روسیه
عذرخواهی زیمنس آلمان از گازپروم روسیه
شرکت زیمنس، غول فناوری آلمانی برای لحن تمسخرآمیز خود در مورد توربین پمپاژ گاز خط لوله نورد استریم یک در توئیت این شرکت از گازپروم عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، شرکت زیمنس، غول فناوری آلمانی برای لحن تمسخرآمیز خود در مورد توربین پمپاژ گاز خط لوله نورد استریم یک در توئیت این شرکت از گازپروم عذرخواهی کرد.

این تغییر لحن زیمنس با اعلام روسیه مبنی بر توقف کامل انتقال گاز از طریق این خط لوله همزمان شده است.

این شرکت روز چهارشنبه در حساب کاربری توئیتر خود با پیشنهاد برای قطعه موسیقی «So Lonely» (خیلی تنها) گروه موسیقی «پلیس»، نوشت: «توربین معروف ما هنوز در جایی که باید باشد، نیست. این توربین به تنهای در سایت ما در شهر (مولهایم آن در رور) است. بیایید به فقرا لطف کنیم و یک لیست پخش «اسپاتیفای» ایجاد کنیم.»

با این حال، جمعه شب، این غول فناوری آلمانی متوجه شد که عنوان و «لحن» توئیت این شرکت نامناسب بوده و ضمن عذرخواهی اعلام کرد، آنها هرگز قصد آسیب زدن به احساسات کسی را نداشتند.

این شرکت اعلام کرد: «ما توییت خود در مورد توربین را که بحث‌برانگیز شد، حذف کردیم… ما از روز نخست، جنگ در اوکراین را محکوم کردیم و به این کار ادامه می دهیم.»

با این حال، عذرخواهی این شرکت نتوانست منتقدان را آرام کند، چراکه این شرکت بلافاصله با درخواست ‌های جدید برای توقف هرگونه تجارت با روسیه، محکوم کردن مسکو و اهدای کل درآمد به اوکراین، بمباران شد.

زیمنس اندکی پس از آنکه گازپروم اعلام کرد، تمام انتقال گاز طبیعی به اتحادیه اروپا از طریق این خط لوله را از 31 آگوست تا 2 سپتامبر برای تعمیر و نگهداری آخرین توربین از شش توربین خط لوله، متوقف خواهد کرد، به اشتباه خود اعتراف کرد.

عرضه گاز روسیه از طریق این خط لوله در ماه گذشته به علت اینکه باقی توربین ها به تعمیر اساسی نیاز دارند به 20 درصد از حداکثر سطح خود کاهش یافت. یکی از این توربین ها در آلمان گیر کرده است؛ این توربین قرار بود در ماه می و پس از انجام تعمیرات در کانادا به ایستگاه کمپرسور خط لوله در روسیه منتقل شود.

گازپروم تاکید می کند، تحریم های غرب مانع بازگشت این توربین شده و این وضعیت تعمیر و نگهداری تجهیزات در آینده را تهدید می کند.

منبع: فارس