توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران
توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: فاز نخست توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود طی مدت ۳۶ ماه به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده با اشاره به رهنمودهای وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر اولویت‌بخشی به توسعه میادین مشترک گفت: برنامه فاز نخست توسعه میدان نفتی اسفندیار (مشترک با میدان لولو کشور عربستان) تهیه شده و به تایید هیات‌مدیره محترم شرکت ملی نفت ایران رسیده است و به‌زودی مراحل کار واگذاری توسعه میدان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این میدان در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غرب جزیره خارگ واقع شده است، گفت: بر اساس نتایج مطالعه جامع میدان، طراحی، ساخت و نصب یک سکوی سرچاهی و حفاری چهار حلقه چاه تولیدی در فاز اول پیشنهاد شده است و سیال تولید شده از این میدان، پس از انتقال و فرآورش در سکوی ابوذر به جزیره خارگ منتقل خواهد شد.

به گفته مهدی‌زاده، همچنین حفر یک حلقه چاه توصیفی به منظور شناخت بیشتر ساختمان مخزن و طراحی فازهای بعدی توسعه نیز در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.