جایگزینی پساب و کنترل فرونشست تهران با تکمیل واحد‌های تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب
جایگزینی پساب و کنترل فرونشست تهران با تکمیل واحد‌های تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ساماندهی فاضلاب شهری چالشی همگانی است و برای حل آن ضروری است که تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری همچون شهرداری، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان محیط زیست و آب منطقه‌ای ورود کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمدرضا بختیاری” در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تصفیه‌‌خانه فاضلاب جنوب تهران افزود: با تامین اعتبار و اجرای واحد‌های ٧ و ٨ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، ضمن تامین بخش بزرگی از آب مورد نیاز کشاورزی پایین‌دست، برداشت از آبهای زیرزمینی در این منطقه کاهش می‌یابد.

بختیاری افزود: حجم رواناب در این محدوده حدود ۴٠٠ میلیون مترمکعب در سال برآورد می‌شود و تصفیه و جایگزینی این حجم بزرگ با برداشت از آب زیرزمینی نهایتا باعث کنترل فرونشست زمین در پایتخت خواهد شد.

وی ادامه داد: رواناب‌های آلوده سطح شهر در جنوب شهر وارد نهر فیروزآباد و سرخه‌حصار می‌شوند و همین کانال‌ها در دشت‌های کشاورزی پایین‌دست منشأ آلودگی و تهدیدات فراوانی شده است.

صبح روز جمعه ۲۸ مردادماه، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت سرزده از روند فعالیت شش واحد در دست بهره‌برداری تصفیه‌‌خانه فاضلاب جنوب تهران و دو واحد در دست احداث (واحد‌های ٧ و ٨) این تصفیه‌خانه بازدید و در جریان مشکلات پیش روی تکمیل این طرح قرار گرفت.