ظرفیت سیستم‌های رادیویی باندهای فرکانسی در میدان‌های زاگرس جنوبی ۲۵ برابر شد
ظرفیت سیستم‌های رادیویی باندهای فرکانسی در میدان‌های زاگرس جنوبی ۲۵ برابر شد
ظرفیت لینک‌های رادیویی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تلاش اداره مخابرات شرکت، در میدان‌های زاگرس جنوبی در استان‌های فارس، بندرعباس و بوشهر ۲۵ برابر شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد رجبی، مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در این ‌باره گفت: ارتقای ظرفیت سیستم‌های رادیویی با هدف دسترسی به همه امکانات ارتباطی شامل اطلاعات شبکه داخلی، برقراری ویدئوکنفرانس و امکان ارسال تصاویر دوربین‌های مداربسته با سرعت بالا در مناطق عملیاتی پارسیان، نار و کنگان، دالان، بندرعباس و ستاد شیراز انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت لینک‌های قدیمی که تنها برای انتقال خطوط تلفن کاربرد داشت، افزود: با تمهیدات اندیشیده‌شده ظرفیت لینک‌های قدیمی که پیش‌تر در حدود ۸ تا ۱۶ مگابایت برثانیه بود، اکنون به حدود ۱۰۰ تا ۴۳۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: شرح نیاز ارتقا و تعویض سیستم‌های رادیویی ۳۶ ایستگاه مخابراتی در میدان‌های عملیاتی پیش‌گفته به‌همت اداره مخابرات ستاد تهران و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی اداره فاوای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تهیه و اجرایی شد.

رجبی در ادامه افزود: از نکات قابل‌توجه در اجرای این پروژه، می‌توان به سود و صرفه اقتصادی، بهره‌گیری از دانش فنی و تخصص نیروی انسانی کارآمد درون سازمانی و به‌کار نگرفتن مشاور و ناظر برای طراحی دوباره و نظارت بر اجرای پروژه، اشاره کرد.

وی در پایان تصریح کرد: پروژه مشابهی هم‌اکنون در مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با مشارکت مخابرات ستاد و فاوای غرب در حال اجراست.