آبرسانی به روستاهای چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟
آبرسانی به روستاهای چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟
رئیس مرکز جهاد آبرسانی گفت: نگاهی به آمار پروژه‌های مقابله با تنش آبی که در قالب طرح جهاد آبرسانی به اجرا در آمده است، نشان می دهد که استان چهار محال و بختیاری سهم قابل توجهی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی کشور دارند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»میثم جعفرزاده، با بیان اینکه بر اساس این گزارش در گام نخست اجرای ابرپروژه جهاد آبرسانی ۴۴ روستای این استان در پنج شهرستان، در فهرست اجرای طرح قرار دارند، گفت: این روستاها به تنهایی سهمی معادل بیش از ۶ درصد از روستاهای مشمول حل تنش آبی و در فهرست برنامه‌های تامین آب شرب سالم، بهداشتی و مطمئن کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته وی در این پروژه که تنها ظرف چند ماه اخیر به ۱۸.۵ درصد پیشرفت رسیده است، خرید و اجرای ۶۶ کیلومتر خطوط انتقال آب، بیش از ۱۸۲ کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۱۰ باب مخزن به حجم ۷۲۰۰ مترمکعب، احداث ۹ ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.
‎رئیس مرکز جهاد آبرسانی اظهار کرد: در طرح حل تنش آبی روستاهای چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۸ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند.

منبع: ایسنا