آغاز عملیات مقره شویی پس از وقوع توفان و گرد و غبار در شادگان
آغاز عملیات مقره شویی پس از وقوع توفان و گرد و غبار در شادگان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: شستشوی خطوط برق شهرستان شادگان پس از وقوع پدیده مونسون که توفان و گرد و غبار را به همراه داشت آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش «نبض انرژی» علی خدری گفت: با توجه به وقوع گرد و غبار، توفان شدید مونسون و وقوع شرجی ۹۰ درصد به بالا، برخی خطوط شهرستان شادگان در جنوب خوزستان نیازبه سرویس داشت که شرکت توزیع برق به منظور مقابله با آلودگی مقره‌ها و آسیب نرسیدن به شبکه، اقدام به شست و شوی خطوط کرد.

خدری افزود: از روز جمعه گذشته با تشکیل ۱۲ گروه عملیاتی و ارسال دستگاه‌های مقره شور، خطوط برق مناطق جنوب شرقی شادگان شست و شو داده شد.با افزایش گروه‌های عملیاتی، تا شست و شوی کامل مقره‌ها و خطوط در معرض آلودگی، این عملیات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در آغاز عملیات، شست و شوی مقره ها در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شد که به دلیل احتمال ناپایداری در شبکه در هنگام شست و شو، و برای آسایش اهالی منطقه، ادامه عملیات در نوبت صبح انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد:تاکنون ۲۵۰ دستگاه ترانس، ۱۴ نوع کلید قطع کننده و ۲ هزار و ۵۰۰ مقره معادل ۱۱۷ کیلومتر شستشو شده است. همچنین برای انجام عملیات شست و شو تاکنون ۹۰ هزار لیتر آب مصرف شده است.

سامانه بارشی مونسون که از روز جمعه هفتم مرداد در خوزستان فعال شد تا اواخر هفته گذشته فعال بود.

بارش های سیل آسا در برخی مناطق خوزستان باعث وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی ،بخش کشاورزی ، دامداری و برخی زیر ساخت های شهری شد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع:ایرنا