چشم امید ایتالیا به تولید انرژی از زباله برای جایگزینی گاز روسیه
چشم امید ایتالیا به تولید انرژی از زباله برای جایگزینی گاز روسیه
شرکت مایر تکنیمونت ایتالیا مدعی شد که این کشور می‌تواند با استفاده از گاز ایجادشده در فرآوری زباله‌ها 10 درصد از کل نیاز خود به گاز طبیعی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از بلومبرگ،‌ شرکت مایر تکنیمونت ایتالیا مدعی شد که فرآوری زباله‌ها می‌تواند یکی از راه‌های کاهش وابستگی این کشور به گاز روسیه باشد.

گزارشات حاکی از آن است که این شرکت در حال کار روی روشی برای فرآوری زباله‌ها و جدا کردن کربن و هیدروژن آنها برای ایجاد مواد شیمیایی و سوخت سازگار با محیط‌زیست است.

الساندرو برنینی، مدیرعامل مایر،‌ می‌گوید: سالانه 16 میلیون تن زباله بازیافت‌نشده در ایتالیا انباشت می‌شود و ما می‌توانیم برای کاهش وابستگی به منابع انرژی خارجی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گاز تبدیل کنیم.

برنینی مدعی شد؛ با استفاده از 10 کارخانه فرآوری زباله با ظرفیت 600 هزار تن در سال طی پنج سال می‌توان 10 درصد از کل گاز مورد نیاز ایتالیا برای گرمایش و تولید برق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کرد.

ایتالیا نظیر دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به سرعت در تلاش است تا پیش از رسیدن فصل زمستان تا آنجا که می‌تواند گاز ذخیره کند. دولت ایتالیا در تلاش است تا ماه نوامبر حداقل 90 درصد ظرفیت  مخازن ذخیره گاز این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کند.

تا پیش از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین،‌ ایتالیا 38 درصد از گاز موردنیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه وارد می‌کرد، اما حالا این رقم به 25 درصد کاهش یافته است. ایتالیا می‌خواهد تا فصل زمستان سال 2024 واردات گاز از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل متوقف کند.

منبع: فارس