بیش‌از ۱۱۳هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند شدند
بیش‌از ۱۱۳هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند شدند
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۳ هزار و ۳۰۱ مشترک شهری و روستایی این استان تاکنون از گاز شهری بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمدرضا میرشکاری اظهار داشت: ۹۳ هزار و ۷۶۴ مشترک در زاهدان، ۵۵۷ مشترک در زابل، ۱۵ هزار و ۹۴۲ مشترک در ایرانشهر، ۷۳۱ مشترک در بمپور، ۶۲۸ مشترک در محمدان و هزار و ۶۷۹ مشترک روستایی تاکنون از گاز شهری سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: متراژ لوله گذاری گاز تاکنون در زاهدان یک‌هزارو ۳۶۲ کیلومتر، زابل ۲۰۴ کیلومتر، ادیمی و دوست محمد ۱۳۸ کیلومتر، محمدآباد و زهک ۱۱۹ کیلومتر، ایرانشهر ۴۳۶ کیلومتر، خاش ۳۹۱ کیلومتر، بمپور ۷۰ کیلومتر، محمدان ۵۵ کیلومتر، بزمان ۶۳ کیلومتر، اسماعیل آباد و روستاهای خاش ۳۳۰ کیلومتر، دلگان ۱۰۳ کیلومتر و روستاهای ایرانشهر و بمپور ۳۵۶ کیلومتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: کل متراژ مورد نیاز در زاهدان هزارو ۴۰۰ کیلومتر، زابل ۴۹۸ کیلومتر، ادیمی و دوست محمد ۱۴۳ کیلومتر، محمدآباد و زهک ۱۳۵ کیلومتر، ایرانشهر ۴۴۰ کیلومتر، خاش ۳۹۱ کیلومتر، بمپور ۱۰۰ کیلومتر، محمدان ۶۰ کیلومتر، بزمان ۶۵ کیلومتر، دلگان ۱۰۶ کیلومتر، اسماعیل آباد و روستاهای خاش ۴۰۰ کیلومتر و روستاهای ایرانشهر و بمپور ۳۷۳ کیلومتر مورد نیاز است.

وی بیان کرد: همچنین ۹۷ هزار و ۱۸۳ علمک گاز در زاهدان، ۶۱۰ علمک زابل، ۱۳ هزار و ۵۵۰ علمک ایرانشهر، یک‌هزار و ۳۰۲ علمک بمپور، یک‌هزار و ۵۲ علمک محمدان و ۲ هزارو ۸۱۱ علمک گاز روستایی در مقابل منازل مردم نصب شده است.

میرشکاری گفت: با توجه به لوله‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک به شهروندان متقاضی است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

منبع: ایرنا