پایین‌ترین قیمت نفت در 7 ماه گذشته به علت ترس از رکود
پایین‌ترین قیمت نفت در 7 ماه گذشته به علت ترس از رکود
به علت نگرانی در مورد رکود اقتصادی که می تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد، بازار نفت با پایین ترین قیمت از ماه فوریه بسته شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت اما به علت نگرانی در مورد رکود که می تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد، بازار با پایین ترین قیمت از ماه فوریه بسته شد.

هر بشکه نفت برنت با 80 سنت افزایش، 94.92 دلار فروخته شد که 11 درصد از قیمت جمعه گذشته کمتر است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 47 سنت افزایش 89.01 دلار معامله شد.

وزارت کار آمریکا گزارش داد، رشد مشاغل در آمریکا در ماه جولای به طرز غیرمنتظره ای شتاب گرفته و فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی 528 هزار شغل افزایش یافته است که بیشترین میزان از ماه فوریه است.

باب یاگر، مدیر بخش انرژی در میزوهو گفت: « این آمارهای اقتصادی قوی است که سبب رشد بازار نفت شده است.»

تاجران نفتی در هفته گذشته نگران نرخ تورم، رشد اقتصادی و تقاضا بودند اما نشانه هایی از کمی عرضه مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز اعلام کرد، تعداد دکل های نفتی فعال آمریکا که شاخص اولیه تولید نفت در این کشور است که در هفته منتهی به 5 آگوست، 7 دکل کاهش یافته و به 598 دکل رسیده است. این کاهش نخستین کاهش هفتگی طی 10 هفته گذشته است.

پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس در مورد یک رکود طولانی در روز پنج شنبه هشدار داد و نرخ بهره را به بالاترین میزان از سال 1995 افزایش داد، نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی شدت گرفت.

منبع: فارس