زیمنس آلمان گازپروم روسیه را به دروغگویی متهم کرد
زیمنس آلمان گازپروم روسیه را به دروغگویی متهم کرد
نماینده شرکت زیمنس انرژی آلمان طی اظهاراتی غول انرژی روسیه موسوم به گازپروم را به دروغگویی متهم کرد چرا که گازپروم مدعی است که تحریم‌های بین‌المللی مانع از بازگشت توربین خط لوله نورد استریم ۱ از آلمان به روسیه شده است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، نماینده شرکت زیمنس انرژی آلمان طی اظهاراتی غول انرژی روسیه موسوم به گازپروم را به دروغگویی متهم کرد چرا که گازپروم مدعی است که تحریم های بین المللی مانع از بازگشت توربین خط لوله نورد استریم 1 از آلمان به روسیه شده است.

نماینده زیمنس انرژی در روز پنجشنبه به شبکه خبری تجاری روسی RBC گفت: هر چیزی که می توان در این باره گفت، گفته شده است، حتی صدراعظم آلمان دیروز آنجا بود و صحبت کرد، دیگر چیزی برای گفتن وجود ندارد… هیچ تحریمی از سوی اتحادیه اروپا علیه این توربین وجود ندارد، فقط این اظهارات درست نیست.

شرکت زیمنس انرژی همچنین تأکید کرد که روسیه هر روز دلایل مختلفی را برای این‌که چرا گازپروم نمی تواند توربین را بپذیرد، ذکر می کند. به گفته این شرکت، اگر روسیه واقعاً می خواست این تجهیزات را دریافت کند، قبلاً این اتفاق افتاده بود.

بر اساس این گزارش، ‌گازپروم روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تحریم های غرب تحویل توربین نورد استریم از آلمان به روسیه را غیرممکن می کند.

گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم‌های تحریمی کانادا، اتحادیه اروپا، انگلیس و ناهماهنگی وضعیت فعلی با تعهدات قراردادی فعلی زیمنس، تحویل موتور 073 به (ایستگاه کمپرسور) پورتووایا را غیرممکن می‌کند.

کریستین بروخ، مدیرعامل زیمنس انرژی روز چهارشنبه گفت که این شرکت آلمانی تمام شرایط را برای ارسال توربین تعمیر شده به روسیه انجام داده است.

به گفته بروخ، این شرکت “بسیار علاقه مند” به پیشبرد این روند است و اسناد گمشده طرف روسی را عامل این تاخیر دانست.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، طی یک بازدید از توربین نورد استریم، اظهار داشت که این توربین آماده بهره برداری است و می‌تواند هر زمانی به روسیه ارسال شود.

در اواسط ماه ژوئن، گازپروم عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم را به 40 درصد از ظرفیت خود کاهش داد، چرا که زیمنس به دلیل تحریم‌های اتاوا علیه مسکو، پس از تعمیرات در کانادا، توربین را به موقع پس نداده بود. پس از فشار برلین، کانادا موافقت کرد که توربین را به آلمان و سپس به روسیه بفرستد.

منبع: تسنیم