نقشه راه فعالیت صنعت نفت تا چندماه آینده رونمایی می‌شود
نقشه راه فعالیت صنعت نفت تا چندماه آینده رونمایی می‌شود
معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت بازبینی از رونمایی نقشه راه فعالیت صنعت نفت تا چندماه آینده خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» وحیدرضا زیدی‌فرد شب گذشته چهارشنبه ۱۲ مرداد در نشست هماهنگی راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری صنعت نفت و گاز با اشاره به توانمندی‌های شرکت گاز فارس در حوزه‌های عمرانی و دانش بنیان گفت: فارس یکی از هاب‌های اصلی حوزه نفت‌ و گاز در کشور است.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار و تلاش‌های شرکت گاز استان، خواستار بهره گیری از پتانسیل‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کمک به صنایع نفت و گاز شد و اظهار کرد: با افتتاح و فعال شدن دفتر توسعه نوآوری و فناوری و همچنین اختصاص یافتن یک طبقه از برج فناوری به مرکز فناوری نفت و گاز زمینه رشد و شکوفایی پتانسیل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، تقویت خواهد شد.

معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت در بخش دیگری از سخنانش از بازبینی قراردادها در دولت سیزدهم بر اساس رویکردهای فن آورانه محور خبرداد و افزود: تکلیف زیست بوم فناوری نفت مشخص شده و نقشه راه فعالیت صنعت نفت تا چندماه آینده رونمایی خواهد شد و در این راستا باید راهکاری را تدوین کرد که رشد دانشگاه به بالندگی صنعت بینجامد.

زیدی‌فرد همچنین نقش منابع و صنایع نفت و گاز استان را دارای قابلیت‌های ملی ارزیابی کرد و گفت: توانمندی‌های حوزه نفت و گاز فارس به همراه بهره گیری از پتانسیل‌های دانش بنیان می‌تواند الگویی برای راه‌اندازی پارک‌های دانش بنیان در کشور شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از دغدغه مدیرعامل شرکت گاز فارس در حوزه خلاهایی که در زمینه ارتباط صنعت نفت و دانشگاه وجود دارد، عنوان کرد: وزیر نفت تاکید دوچندانی به منظور راه‌اندازی پارک علم و فناوری نفت در فارس دارد و به موازات این ماجرا باید از مراجعی که در حوزه زیست بوم فناوری وزارت نفت دارای مسئولیت هستند، مطالبه گری کرد.

بهره گیری از شتابدهنده‌های راهبردی در صنایع

در ادامه این نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت گاز فارس خواستار بهره گیری از کاتالیزورهای راهبردی برای پیوند ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه صنایع نفت و گاز شد.

علی اکبر میدانشاهی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به گوشه‌ای از توانمندی‌های استان اشاره کرد و گفت: فارس دارای مجموعه‌های منسجمی در عرصه‌های دانشگاهی، دانش بنیان و نفت و گاز است که با تمرکز و هم افزایی آنها می‌توان بسیاری از خلاهایی که در حوزه بهره برداری از ظرفیت‌ها وجود دارد را به نحو شایسته‌ای پوشش داد.

وی سفر معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به استان فارس را پربرکت توصیف کرد و افزود: امروزه در حوزه همگرایی دانشگاه و مراجع دانش بنیان با صنایع نفت و گاز با محدودیت زمانی روبرو هستیم و استفاده از کاتالیزورهای راهبردی در این زمینه ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: در پارک علم و فناوری فارس استقبال دوچندانی برای همکاری با عرصه‌های صنعتی دیده می‌شود و امیدواریم دستاورد سفر معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به استان به تقویت این همکاری‌ها بیانجامد.

در این جلسه با دستور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مدیرعامل شرکت گاز فارس نماینده وزارت نفت در حوزه ارتباطات با شرکت‌های دانش بنیان شد.