آمریکا شرکت‌های چینی و اماراتی را به علت نقض تحریم ایران هدف قرار داد
آمریکا شرکت‌های چینی و اماراتی را به علت نقض تحریم ایران هدف قرار داد
آمریکا تحریم‌هایی را علیه برخی شرکت‌های آسیایی که به گفته واشنگتن به فروش ده‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به شرق آسیا کمک کرده‌اند، اعمال کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه برخی شرکت‌های آسیایی که به گفته واشنگتن به فروش ده‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به شرق آسیا کمک کرده‌اند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا در اقدامی که در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام شد، مجموعاً 6 شرکت را تحریم کردند که چهار شرکت در هنگ کنگ، یک شرکت در سنگاپور و یک شرکت در امارات متحده عربی هستند.

خزانه داری آمریکا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (PGPICC)را متهم کرد که از این شرکت ها برای تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران به شرق آسیا استفاده می‌کند.

این وزارت‌خانه همچنین شرکت اماراتی بلو کاکتوس را که در زمینه تجهیزات سنگین و تجارت قطعات یدکی ماشین‌آلات فعالیت می‌کند، هدف قرار داد که به گفته آن، به فروش میلیون ها دلار فرآورده های نفتی ایران به شرکت پتروشیمی تریلیانس Triliance کمک می‌کرد. شرکت تریلیانس که در هنگ کنگ مستقر است، پیش از این در لیست تحریم ایالات متحده قرار گرفته بود.

آمریکا همچنین شرکت فارول کانیون Farwell Canyon و شرکت تجارت بین‌الملل شکوفی Shekufei International Trading را به دلیل تسهیل فروش این قبیل محصولات ایران و ارسال به خریداران در شرق آسیا هدف تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را متهم کرد که از حساب های بانکی این شرکت ها، همراه با حساب های بانکی در هنگ کنگ و مالزی را برای جمع آوری میلیون ها دلار درآمد استفاده می کند.

به طور جداگانه، وزارت خارجه آمریکا شرکت مدیریت کشتی پیشگام Pioneer Ship Management را که در سنگاپور مستقر است، به اتهام مدیریت یک کشتی حامل فرآورده های نفتی ایران و شرکت کشتیرانی Golden Warrior مستقر در هنگ کنگ را به دلیل معاملات مرتبط با نفت و فرآورده های نفتی ایران تحریم کرد.

این اقدامات دارایی های این شرکت ها در ایالات متحده را مسدود می کند و عموماً آمریکایی ها را از معامله با آنها منع می کند. دیگر شرکت ها نیز که وارد معاملات خاصی با این شرکت ها می‌شوند، در معرض تحریم قرار می گیرند.

این اقدامات نشان دهنده دور سوم تحریم های مرتبط با ایران توسط ایالات متحده علیه شرکت های چینی در دو ماه گذشته است.

منبع: تسنیم