16 هزار روستای کشور آبرسانی می‌شود/ “آبرسانی” بهترین کار خیر با توجه به شرایط کشور است
16 هزار روستای کشور آبرسانی می‌شود/ “آبرسانی” بهترین کار خیر با توجه به شرایط کشور است
وزیر نیرو با اشاره به شناسایی ١۶ هزار روستای کشور برای آبرسانی گفت: بهترین کار خیر با توجه به شرایط کشور، "آبرسانی" است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» «علی‌اکبر محرابیان» در جلسه شورای جهاد آبرسانی ضمن تسلیت ایام محرم، با بیان اینکه 43 سال از انقلاب اسلامی که شعار آن کمک به محرومین و روستاها بوده است می‌گذرد، گفت: تاکنون اقدامات گسترده‌ای در خصوص محرومیت‌زدایی در سطح کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بهترین کار خیر با توجه به شرایط کشور، آبرسانی است، اضافه کرد: در حال حاضر 75 درصد کشور آبرسانی شده، اما مایه تاسف است که در بسیاری از روستاها همچنان مشکلات کم آبی وجود دارد.
به گفته وزیر نیرو، مهمترین خدمتی که می‌توان در این دوره انجام داد، موضوع آبرسانی به روستاهاست که در دستور کار قرار دارد.
محرابیان با اشاره به لزوم آبرسانی به 16 هزار روستای کشور، از انعقاد یک قرارداد برای آبرسانی به 7 هزار و 638 روستا خبر داد.
وزیر نیرو در پایان با اشاره به آبرسانی 3 هزار روستا در مدت 30 ماه توسط خیرین، بر تدوین برنامه زمانبندی دقیق و کنترل هفتگی پیشرفت پروژه‌ها تاکید ویژه کرد.
​وی همچنین با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در حوزه برق‌رسانی، ادامه داد: در حال حاضر 99.7 درصد کشور به شبکه برق متصل بوده، در حالی که در جهان این ضریب کمتر از 70 درصد است.