گزارشی مبنی بر آلودگی آب شرب پس از سیلاب توسط وزارت بهداشت اعلام نشده است
گزارشی مبنی بر آلودگی آب شرب پس از سیلاب توسط وزارت بهداشت اعلام نشده است
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری ناشی از آلودگی آب شرب توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر نهادهای قانونی در مناطقی که با پدیده سیل روبه‌رو بوده‌اند اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» از وزارت نیرو، «احمد منتظری» افزود: در حال حاضر با تلاش شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور آب شرب اکثر شهرها و روستاهای آسیب‌دیده از سیل اخیر در شبکه توزیع برقرار شده است و شاخص‌های بهداشت و سلامت آب به‌صورت مستمر پایش می‌شود.

وی ادامه‌داد: در پی بروز بارندگی‌های اخیر در برخی استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، فارس، یزد، کرمان، مازندران، چهارمحال بختیاری و هرمزگان، سامانه‌‏های تامین و توزیع آب در تعدادی از روستاها و برخی شهرها دچار آسیب شدند، به‌طوری‌که آب‌رسانی با اخلال روبه‌رو شد.

منتظری خاطرنشان‌کرد: با ورود تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استانداردی که از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آب در این مناطق با سرعت انجام شد و در حال حاضر مشکل خاصی در این مناطق وجود ندارد.

آب مصرفی اکثر روستاهای آسیب‌دیده از سیل در شبکه توزیع برقرار شده است

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تنها در برخی روستاها عملیات تعمیر و بازسازی ادامه دارد، تعمیرات تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و تا رفع کامل محدودیت‌ها، آب شرب از تانکرهای سیار آب و آب‌های بسته‌بندی در این مناطق تأمین خواهد شد.

منتظری افزود: موضوع کنترل کیفیت و سلامت آب در مواقع بروز بحران‌ها مطابق دستورالعمل‌های موجود با شدت بیشتری انجام می‌شود تا از سلامت و بهداشت آب شرب اطمینان حاصل شود.

وی ادامه‌داد: با تلاش بی‌وقفه و به‌موقع همکاران شرکت‌های آب و فاضلاب، در هیچ یک از کلان‌شهرهایی که درگیر پدیده سیل بوده‌اند، بحران‌های کیفیت از جمله افزایش کدورت در شبکه توزیع رخ نداده است.

این مسوول بیان‌داشت: باتوجه‌ به حجم سیلاب در رودخانه‌ها، مدیریت آن در تصفیه‌خانه‌های آب یک دستاورد بسیار قابل‌توجه است و البته در هیچ یک از این کلان‏‌شهرها قطع جریان آب نیز اتفاق نیفتاده است که این نشان از آمادگی تیم‌های عملیاتی و کارشناسی در شرکت‌های آب و فاضلاب دارد.

به گزارش نبض انرژی، پیشترسخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به حجم سیلاب‌ها گفت: ۲۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب در مخازن سدهای کشور مهار شده است.