طرح‌های مشوق محور برق و جلب همراهی مردم در دستور کار توانیر
طرح‌های مشوق محور برق و جلب همراهی مردم در دستور کار توانیر
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: نگاه وزارت نیرو و مجموعه توانیر در سال‌جاری بر طرح‌های مشوق محور و جلب همراهی مردم استوار بوده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “حمیدرضا پیرپیران” در سفر به استان گیلان، با مهم و حیاتی خواندن موضوع مدیریت مصرف برق بر ضرورت همکاری، تعامل و همدلی مردم برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ تاکید و اظهار کرد: گذر از پیک اوج بار برق، با همراهی مردم و مسئولان محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: از مردم درخواست می‌شود تا با حفظ این روند و تداوم همراهی با صنعت برق، پرسنل این صنعت را در مدیریت شبکه سراسری برق یاری کنند.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، بیان کرد: سرفصل‌های اصلی برنامه‌های صنعت توزیع برق را با هدف تحقق اهداف صنعت برق، ارتقای کیفی خدمت‌رسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم در ۱۰ محور تهیه و تدوین شده است.
وی به کارگیری عوامل موثر بر درآمد بخش توزیع برق کشور و برنامه‌ریزی صحیح در استفاده بهینه از بودجه تخصیص یافته و ایجاد بستر و فضای مناسب جهت استفاده حداکثری بخش خصوصی برای اهداف صنعت برق را جزو محورهای مهم این برنامه دانست و افزود: تلاش خواهد شد به رغم محدودیت‌های موجود، عدالت و رفاه در حوزه برق و انرژی برای مردم فراهم شود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، تصریح کرد: استانداری گیلان در پیک اوج بار برق، در منحنی مصرف، صرفه‌جویی داشته و به صورت عملیاتی الگو بوده که قابل تقدیر است.
پیرپیران ضمن استماع نظرات و درخواست‌های مقامات استانی حاضر در این نشست در خصوص حل مشکلات اساسی و زیربنایی استان و شهرستان آستانه اشرفیه در حوزه برق قول مساعدت و همکاری داد.
استاندار گیلان در ادامه این نشست با بیان اینکه در شرایط کنونی همراهی مردم در گذر از روزهای گرم تابستان و تامین برق پایدار بسیار مهم است، گفت: باید الگوی صحیح مصرف انرژی و فرهنگ مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود.
اسدالله عباسی با اشاره به وضعیت نامطلوب و مشکلات ناشی از قطعی‌های مکرر برق در سالیان گذشته و نارضایتی مردم و صاحبان بخش‌های صنعتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: امسال تمام تلاش مسئولان استان، برای مدیریت بهینه مصرف برق در گیلان به صورت عملیاتی و جهادی در راستای رضایتمندی مردم بوده تا شرایط پایدارتری نسبت به گذشته فراهم شود.
وی به اجرای عملیاتی مدیریت مصرف انرژی در محیط اداری استانداری بعنوان الگو اشاره کرد و افزود: باید مسئولان، مدیران و کارکنان دولت و مجموعه‌های مختلف اداری و خدمات‌رسان، خود الگوی مناسبی در همراهی برای صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف انرژی برای همگان باشند.
استاندار گیلان در ادامه خواستار توجه ویژه شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به توسعه و نیز اصلاح شبکه فرسوده برق و افزایش ظرفیت تولید این صنعت در استان شد.
نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست، اظهار داشت: گیلان طی چند دهه اخیر شاهد انباشت فرسودگی شبکه‌های توزیع برق بوده که این موضوع نیازمند توجه و نگاه ویژه به این استان است.
ابراهیم نجفی، تصریح کرد: شاخص‌های برخورداری از کابل خودنگهدار در گیلان ۲۰ درصد بوده در حالی که متوسط شاخص آن در کشور بالای ۵۰ درصد است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در ادامه این نشست، گفت: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران‌های جوی نظیر بارش‌های برف سنگین و طوفان‌های فصلی و غیره موجب فرسودگی شبکه‌های برق در گیلان می‌شود.
محمدتقی مهدیزاده ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های برق در کشور را دارد، افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه‌ها به ویژه در حوزه شبکه‌های فشار ضعیف در استان هستیم.
وی، تصریح کرد: گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که عمده آن‌ها فرسوده هستند و طی این سال‌ها تنها ۷ هزار کیلومتر از آن‌ها با کابل خودنگهدار جایگزین شده است.