سود ۱۳ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه اصفهان در ۳ ماه ۱۴۰۱
سود ۱۳ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه اصفهان در ۳ ماه ۱۴۰۱
مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با تصمیم‌های هوشمندانه مدیریت این شرکت، کارکنان پالایشگاه اصفهان موفق شدند تنها در دوره سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ همت سود خالص را عاید شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از پالایش نفت اصفهان، صاحب ارجمند با اشاره به اینکه سود دوره سه ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال که ۲.۵ هزار میلیارد تومان بوده، بیش از ۵ برابر گزارش شده است، تصریح کرد: افزایش رابطه قیمت نفت‌ خام و فرآورده‌های نفتی از دلایل این اتفاق ارزشمند است که البته این مهم به رشد خالص آماری شرکت‌های دیگر پالایشی منتج شده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با قاطعیت برنامه­‌ریزی بهینه تولید، سیستم مدیریت خردمندانه و تلاش مضاعف کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان را از دلایل افزایش قابل توجه سود آن به نسبت دیگر شرکت‌های پالایش خصوصی برشمرد و ادامه داد: در این مسیر اهدافی همچون افزایش فرآورده‌های باارزش افزوده بالا و دستیابی به رکوردهای تازه در اهداف مالی و راهبردی شرکت به ثمر نشسته و زمینه حرکت رو به رشد و تأمین متوازن ذی‌نفعان نیز فراهم شده است.

حمید کمالی، مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و در پی بازنگری ساختار سازمانی و دستور مدیرعامل شرکت، مبنی بر ایجاد اداره کنترل بر مبادلات مواد نفتی، دقت اندازه‌گیری فرآورده‌های نفتی  و پایش سامانه‌های اندازه‌گیری بسیار افزایش یافت.

وی تأکید کرد: به‌طور حتم این حرکت ارزشمند سبب افزایش مقدار فروش ناشی از دقت اندازه‌گیری خواهد شد و مقادیر فروش در سه ماه آینده امسال نسبت به مدت زمان‌های متناظر ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت.

ابراهیم کاویانی‌پور، رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده وکیوم باتوم در کشور است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ به‌دلیل محدودیت در تحویل تانکری، تنها به میزان ۱۰۰ تحویل تانکری داشت، اما خوشبختانه با حمایت مدیریت و تلاش کارکنان  این مقدار به ۲۰۰ تانکر افزایش یافت.

وی برنامه‌ریزی جدید برای فروش و تغییر قیمت‌گذاری را دلیل افزایش سود این شرکت دانست.

احسان رحیمی، رئیس برنامه‌ریزی تولید و اختلاط مواد نفتی نیز بیان کرد: یکی از کارهای ارزنده انجام‌شده در سطح شرکت ارائه الگوی بهینه تولید فرآیند و محصولات توسط متخصصان پالایشگاه است، در سه ماه نخست امسال به استناد این مدل شاهد افزایش سودآوری ناشی از کاهش محصولات باارزش کمتر و افزایش محصولات کیفی بوده‌ایم.

مصطفی نظری، رئیس برنامه‌ریزی، تحلیل سیستم‌ها و توسعه سامانه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان نیز سال ۱۴۰۱ را از منظر تحقق شاخص‌های مالی بسیار پربار پیش‌بینی و ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با مدیریت تحول‌گرا و تلاش مجدانه کارکنان متعهد و متخصص، روند رو به رشد شاخص‌ها تداوم داشته باشد.

وی در ترسیم چشم‌انداز پتروپالایشی، تحقق سود ۱.۵ میلیارد دلاری و ضریب پیچیدگی بالای ۱۲ در افق ۱۴۰۵ را نشانه‌ای از توانمندی سیستم مدیریت شرکت برشمرد و با روند رو به رشد و متعالی پالایشگاه، آن را کاملاً دست‌یافتنی دانست.