سقوط بالگرد در برخورد با کابل های برق
سقوط بالگرد در برخورد با کابل های برق
بالگرد ارتش کشور که در مأموریت اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری از پایگاه هوایی شهرکرد به سمت روستای صعب‌العبور دهدلی در حال عزیمت بود، بر اثر برخورد با کابل‌های برق فشار قوی آتش گرفت و سقوط کرد.

به گزارش نبض انرژی، بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مأموریت اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری از پایگاه هوایی شهرکرد به سمت روستای دشوارگذر دهدلی در حال عزیمت بود، در مزارع کشاورزی روستای سرتشنیز شهرستان کیار سقوط کرد.

ستار فرهادی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: بالگرد اورژانس استان پیش از ظهر امروز در شهرستان کیار دچار حادثه شد و سقوط کرد.

وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس برای اعزام بیمار از روستای دهدلی یکی از روستا‌های صعب‌العبور شهرستان اردل اعزام شده بود که قبل از رسیدن به محل ماموریت دچار سانحه شد، افزود: براساس گزارش دریافتی تمام سرنشینان این بالگرد جان باخته‌اند.

به گفته اهالی محلی، بالگرد در حالی که در ارتفاع پایین از روی روستای سرتشنیز پرواز می‌کرد، بر اثر برخورد با کابل‌های برق فشار قوی آتش گرفت و سقوط کرد.

متاسفانه همه ۵ سرنشین این بالگرد جان خود را از دست دادند.

ابراهیمی مسئول روابط عمومی اورژانس۱۱۵ گفت: بالگردی که برای کمک به مادر باردار اعزام شده بود در دامنه کوه در روستایی ۳۰ کیلومتری شهرکرد قبل از رسیدن به محل ماموریت سقوط کرد.

وی با بیان اینکه در این حادثه ۳ نفر از کادر پرواز و دو نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی جان باختند، تصریح کرد: در این سانحه رسول طاهری ۳۱ ساله کارشناس فوریت‌ها و ستار کاویانی ۳۹ ساله کارشناس فوریت‌ها شهید شدند.

بالگرد اورژانس ۱۱۵ برای جابجایی مادر باردار، در حال اعزام به مناطق دشوارگذر دهدلی شهرستان اردل بود.

  • منبع خبر : برق نیوز