تعیین دستورالعمل برای استفاده محیط‌بانان از فضای مجازی
تعیین دستورالعمل برای استفاده محیط‌بانان از فضای مجازی
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور با بیان اینکه چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های استفاده محیط‌بانان از فضای مجازی مشخص و ابلاغ شد، گفت: تعداد محیط‌بانانی که در این زمینه خطاهایی داشتند از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

به گزارش«نبض انرژی» سرهنگ جمشید محبت‌خانی در مورد اینکه شکارچیان مخاطب محیط‌بانانِ بلاگر شده‌اند، گفت: فضای مجازی برای هر حوزه‌ای می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد اما در حوزه محیط‌بانی، برای فرهنگ سازی نوع استفاده از محیط زیست و امنیت و زنده ماندن آن یک فرصت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های استفاده محیط‌بانان از فضای مجازی مشخص و ابلاغ شد افزود: تعداد محیط بانانی که در این زمینه خطاهایی داشتند از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور اظهارکرد: حدأکثر یکی دو نفر از محیط بانان بودند که سهواً این کار را انجام دادند، ما هم احضارشان کردیم و تذکر دادیم و آنها هم در مسیر اصلی قرار گرفتند.

محبت خانی به شهادت ۱۵۰ نفر و جانبازی ۳۰۰ نفر از محیط بانان خدوم و ایثارگر کشورمان اشاره کرد و افزود: اینطور نیست که همه محیط بانان اقدام به این کار کرده باشند. البته اگر محیط بانان از چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغ شده پیروی نکنند شکارچیان غیر مجاز و متقلب هم می‌توانند از زمان و محل تولد و زندگی گونه‌های جانوری با خبر شده و برای آسیب رساندن به این گونه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کل کشور که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به وجود مرکز رصد فضای مجازی در داخل و خارج از سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بنده از محیط‌بانانی هم که در فضای مجازی برای ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست کشورمان تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم چراکه اتفاقات مثبت و فرهنگ‌سازی‌های خوبی در این زمینه رخ داده است.