آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر تنش آبی در حمیدیه
آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر تنش آبی در حمیدیه
فرماندار شهرستان حمیدیه از آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر با تنش آبی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ تانکر به صورت روزانه در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه به روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند، آبرسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»عدنان الوان پور، با اشاره به وضعیت تنش آبی در حمیدیه اظهار کرد: با توجه به بحران آبی که در حوضه رودخانه کرخه وجود دارد برای جلوگیری از کمبود آب در برخی از روستاهای حمیدیه که با تنش آبی مواجه هستند، با تانکر در حال آبرسانی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۴ تانکر به صورت روزانه در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه به روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند، آبرسانی می‌کنند تا مردم در این مناطق با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: حدود ۱۰ روستا در بحث آب شرب و حدود ۲۰ روستا در تامین آب مورد نیاز دام‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که آب شرب کاملا بهداشتی به صورت روزانه با کمک تانکر در این روستاهای درگیر با تنش آبی توزیع می‌شود.

الوان پور عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه شهرستان حمیدیه و بخش‌های این شهرستان انجام شده است تا مشکلات مردم در بحث تامین آب مرتفع شود. در حال حاضر بخش مرکزی و شهر حمیدیه از آب غدیر که آبی با کیفیت است استفاده می‌کنند و دیگر برداشتی از رودخانه انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در بخش گمبوعه برای روستاهایی که مشکل آب دارند در حال احداث یک خط انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر هستیم که حدود ۲۲ کیلومتر آن اجرایی شده است و روند این خط نیز در دست احداث است. امیدواریم با اجرای این طرح‌ها مشکلات تامین آب روستاهای شهرستان حمیدیه نیز برای همیشه مرتفع شود.

فرماندار شهرستان حمیدیه در پایان گفت: در حال حاضر هیچ روستایی در حمیدیه که بدون آب شرب باشد، نداریم و به هر شکلی شده برای روستاهای درگیر با تنش آبی نیز به کمک تانکر آبرسانی می‌کنیم.

منبع: ایسنا