کشف ۶۳ دستگاه رمز ارز غیرمجاز طی هفته اخیر در اهواز
کشف ۶۳ دستگاه رمز ارز غیرمجاز طی هفته اخیر در اهواز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف و جمع آوری ۶۳ دستگاه رمز ارز غیرمجاز طی هفته اخیر در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» عبدالحمیدعباس شیاری، اظهار کرد: با تلاش نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی و در راستای کمک به پایداری شبکه برق  تعداد ۱۵ دستگاه ماینر مدل M۳ در منطقه باهنر اهواز، ۱۶ دستگاه ماینر مدل A۱در منطقه ملاشیه و تعداد ۳ دستگاه ماینر در شهرک رزمندگان اهواز کشف و جمع آوری شد.

وی با اشاره به به ضرورت جمع آوری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز افزود: همچنین ۲ مزرعه استخراج رمز ارز غیر مجاز در منطقه پردیس اهواز کشف و جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: در طی یک هفته اخیر همچنین تعداد ۲۹ دستگاه ماینر در منطقه باهنر اهواز با همکاری عوامل انتظامی کشف و جمع آوری شد.

شیاری عنوان کرد: شهروندان می‌ توانند با همکاری در شناسایی و کشف دستگاه های ماینر غیرمجاز به حفظ پایداری شبکه برق و ارائه خدمات مطلوب کمک کرده و تا مبلغ ۲۰۰میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کنند.

وی ادامه داد: اختلاف هزینه برق مصرفی برای تولید رمزارز با قیمت جهانی و سود قابل توجه از این روش، باعث بکارگیری گسترده ماینرهای غیرمجاز شده که با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضائی و همیاری مردم درحال شناسایی و جمع آوری این دستگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در پایان گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع رسانی در خصوص ماینرهای غیرمجاز از طریق «اپلیکیشن برق من»، «سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat» و نیز با شماره گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱جهت ثبت گزارش برای معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

منبع: ایسنا