قبوض برق حدود یک میلیون مددجو رایگان شد
قبوض برق حدود یک میلیون مددجو رایگان شد
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود ۳ میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول تعرفه رایگان برق شده اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با اشاره به بند «ی» از تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص رایگان شدن تعرفه برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در بند «ک» تبصره ۱۵ قانون بودجه امسال تکرار شده، گفت: مددجویانی که مصرف برق آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در منطقه باشد، مشمول تعرفه برق صفر یا رایگان می‌شوند.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود ۳ میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی؛ ‏‏ یعنی حدود یک میلیون مشترک، ‏ مشمول تعرفه رایگان شده‌اند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در مناطق عادی کشور، الگوی مصرف برق، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و اگر مددجویان بتوانند مصرف خود را در ماه به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول پاداش تعرفه رایگان خواهند بود. در مناطق گرمسیر که در هر منطقه این عدد بیشتر می‌شود نیز، اگر بتوانند ۵۰ درصد مصرف الگو را داشته باشند، می‌توانند از تعرفه رایگان برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: با تطبیق فهرست‌های ارسالی از سوی کمیته امداد و بهزیستی با شناسه قبوض، توانسته‌ایم این قبوض را برای مددجویان صادر کنیم و اگر فهرست‌ها مجدداً اصلاح شده و فرد جدیدی تحت پوشش قرار گیرد و معرفی شود، قطعاً آن‌ها را هم در نظر می‌گیریم.