جهش غیرقابل تصور شاخص دسترسی به آب در سواحل مکران به همت وزارت نیرو/ قدردان تلاش‌های بی‌وقفه آبفا هستیم
جهش غیرقابل تصور شاخص دسترسی به آب در سواحل مکران به همت وزارت نیرو/ قدردان تلاش‌های بی‌وقفه آبفا هستیم
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: جهش غیرقابل تصوری را از نظر شاخص دسترسی به آب در سواحل مکران شاهد هستیم، وضعیتی که حاصل نگاه ویژه وزارت نیرو و تلاش‌های شبانه روزی آبفاست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “معین الدین سعیدی” با اعلام این مطلب بیان کرد: بسیاری از مردم استان به خصوص ساکنان حوزه سواحل مکران شرایط سختی را از لحاظ دسترسی به آب شرب تجربه کردند و برخی نیز با طی فاصله‌های طولانی موفق به تامین آب می‌شدند.
وی ادامه داد: با نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت آب و فاضلاب، شاهد این هستیم که شاخص دسترسی این منطقه به آب شرب، جهش غیر قابل تصوری را تجربه می‌کند.
سعیدی اظهار کرد: البته در حاشیه شهر چابهار و خط انتقال از پسابندر به بریس مشکلاتی وجود دارد، در قصرقند نیز هنوز مجتمع‌ آبرسانی به بهره‌برداری نرسیده است، با این وجود نمی‌توان منکر تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب در این مناطق بود.
وی با بیان این که زدودن سیمای محرومیت در حوزه آب به راحتی امکان پذیر نبود، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که از اواخر سال ۱۳۹۹ عمده توجه کشور به موضوع بی‌آبی منطقه جلب و پروژه‌هایی تعریف شد که باید به خصوص از زحمات شرکت آب و فاضلاب قدردانی کرد، چراکه به نسبت کم‌کاری‌های گذشته، اقدام‌های بزرگی به همت این شرکت طی این مدت رقم خورده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس اضافه کرد: در یک بازه‌ای هیچ پروژه فعالی در حوزه آب منطقه نداشتیم و طرح‌ها تعطیل بود، اما اکنون تعداد پروژه‌ها به قدری زیاد است که فرصت بازدید هم شاید فراهم نشود که این مهم ناشی از نگاه ویژه وزارت نیرو به منطقه است، به طور قطع با این اتفاق مبارک، مشکل تامین آب مرتفع خواهد شد.
وی گفت: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا شاخص دسترسی به آب در بخش مرکزی چابهار به بالای 90 درصد خواهد رسید، این کار بزرگی است و تلاش می‌کنیم در تیس نیز که منطقه آزاد متولی تامین آب آن است، این مهم محقق شود.
سعیدی با اشاره به تامین آب حاشیه شهر چابهار در قالب طرح جهاد آبرسانی تاکید کرد: بدون تردید این اتفاقات بدون همت شبانه‌روزی مجموعه شرکت آب و فاضلاب رخ نمی‌داد.