گاز هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم‌نامه امضا کردند
گاز هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم‌نامه امضا کردند
شرکت گاز استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم به‌منظور تکمیل گازرسانی به جزیره قشم تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی گاز ایران؛ فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه گفت: براساس شرایط مندرج در این تفاهم‌نامه، تا دوماه آینده گازرسانی به فاز دو شهر قشم آغاز و تا پایان سال آینده همه شهر قشم از گاز بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: شرکت گاز استان هرمزگان با هدف جایگزینی سوخت مایع با سوخت پاک گاز، نسبت به طراحی و اجرای عملیات گازرسانی به آب‌شیرین‌کن شهر قشم اقدام می‌کند تا روند تولید در این بخش با هزینه کمتر و رفاه بیشتری برای مردم همراه شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد: همکاری در تأمین گاز شهرک صنعتی طولا و زمینه‌سازی تزریق گاز و بهره‌مندی شهرک صنعتی از گاز طبیعی به‌منظور دستیابی صنایع جزیره به سوخت ارزان و پاک و پایدار و کمک به افزایش روند تولید، از دو هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حمزوی تصریح کرد: گازرسانی به مجتمع‌های خدماتی روستاهای دفاری، حمیری و کابلی که بهره‌مندی روستاهای اطراف از این خدمات را به همراه خواهد داشت، از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به شهر سوزا، شهرک صنعتی شیلات و روستاهای اطراف این شهر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود و در گام بعدی به‌منظور بهره‌مندی همه ساکنان جزیره از خدمات رفاهی، شهرهای لافت، طبل، رمکان و روستاهای اطراف این مناطق نیز در لیست پروژه‌های گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: با توجه به اجرای خط انتقال گاز ۳۰ اینچ بندرعباس به قشم توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، شرکت گاز استان هرمزگان نسبت به همکاری در پیگیری برای شتاب‌بخشی این خط انتقال گاز با هدف تامین پایدار خوراک گاز صنایع پتروشیمی و نیروگاه های جزیره قشم، برابر برنامه زمانبندی اقدام می‌کند.

حمزوی تاکید کرد: هدف از ایجاد زیرساخت‌های گازرسانی و توسعه اشتراک‌پذیری گاز، تغییر سبک زندگی مردم به سمت رفاه اجتماعی بهتر و ایمنی بیش‌تر، اشتغالزایی،  استفاده بهینه از مزایای جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع (ارزآوری)، صرفه جویی اقتصادی و رعایت نکات محیط زیستی است.

افشار فتح‌الهی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن قدردانی از اقدام‌های شرکت گاز استان هرمزگان امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی برای رشد و شکوفایی جزیره اعلام کرد.

اعتبار این تفاهم‌نامه به مدت سه سال از تاریخ امضا خواهد بود که در صورت توافق دو طرف، با تنظیم الحاقیه قابل تمدید است.