مشکلی در تامین آب شرب زوار اربعین نداریم
مشکلی در تامین آب شرب زوار اربعین نداریم
مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان تامین آب شرب با کیفیت مواکب در پایانه های مرزی را در منطقه ایران و عراق در دستور کار قرار داده است و هیچ مشکلی در تامین آب در پایانه های مرزی خوزستان جهت زوار اربعین حسینی نداریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۳۱ تیرماه در جلسه با فرمانده مرزبانی عراق در پایانه مرزی چذابه، اظهار کزد: امسال با توجه به پیش بینی ۵ میلیون زوار از پایانه های مرزی، شرکت آب و فاضلاب خوزستان تامین آب شرب با کیفیت مواکب در پایانه های مرزی را در منطقه ایران و عراق در دستور کار قرار داده است و هیچ مشکلی در تامین آب در پایانه های مرزی خوزستان جهت زوار اربعین حسینی نداریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خط انتقال آب در پایانه مرزی چذابه تکمیل، پمپ ها و مخازن سرویس و تعمیر و زیرساخت لازم برای تامین آب شرب باکیفیت و پایدار برای این تعداد زائر تامین شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان تصریح کرد: شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه به منظور جمع آوری پساب تولیدی نیز تکمیل و لایروبی شده و بر این اساس در بخش آب و فاضلاب در ایام اربعین آمادگی لازم ایجاد شده است.

کرمی نژاد گفت: یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرزهای چذابه و شلمچه هزینه شده است که با اقدامات انجام شده وضعیت این مرزها برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین از نظر آب و فاضلاب در شرایط پایداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به دغدغه زوار حسینی در خارج از پایانه مرزی ایران در چذابه تصریح کرد: امسال خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه بعد از مرز در کشور عراق در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: امکانات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای آبرسانی به زوار اربعین حسینی چه در کشورمان و چه در منطقه عراقی ها برای خدمات دهی به زوار بسیج شده است.