رشد ۶۵۲ درصدی سود پالایشگاه‌های آمریکایی
رشد ۶۵۲ درصدی سود پالایشگاه‌های آمریکایی
هشت پالایشگر بزرگ آمریکا به مدد افزایش قیمت‌های بنزین در سه ماهه دوم، افزایش ۶۵۲ درصدی میانگین درآمد به ازای هر سهم را گزارش خواهند کرد.

به گزارش«نبض انرژی» همه پالایشگرها و شرکتهای نفت و گاز برای سه ماهه دوم امسال که قیمت بنزین به بیش از پنج دلار در هر گالن صعود کرد، سود هنگفتی را گزارش خواهند کرد.

انتظار می رود بزرگترین پالایشگرهای مستقل آمریکا، با صعود حاشیه سود پالایش به بالاترین رکورد چند سال گذشته، میلیاردها دلار نقدینگی از فعالیتهایشان کسب کنند.

چارلز کمپ، نایب رییس شرکت مشاوره انرژی “بیکر اند اوبرایان” به وال استریت ژورنال گفت: ما شاهد آن هستیم که حاشیه سود پالایش، دو برابر بالاتر از دوران طلایی است. وی به دوره ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ اشاره داشت که پالایشگرها سود عظیمی به جیب زده بودند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بزرگترین شرکتهای انرژی بین المللی هم در آستانه انتشار درآمدهای استثنایی کسب و کارهای پالایش خود قرار دارند که نتیجه حاشیه سود بالا و تقاضای قوی برای سوخت در سه ماهه دوم است. بعضی از شرکتهای نفتی بین المللی پیش از این درآمدهای کلان واحدهای پالایش خود برای سه ماهه دوم سال میلادی جاری را پیش بینی کرده اند.

منبع: ایسنا