بستر برای افزایش تولید برق هموار نیست/ صنایع مکلف به تامین برق مصرفی خود شوند
بستر برای افزایش تولید برق هموار نیست/ صنایع مکلف به تامین برق مصرفی خود شوند
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: راه برون رفت از بحران تامین برق افزایش تولید انرژی بوده و صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و فولاد نیز باید مکلف به تولید برق مصرفی خود شوند.

به گزارش«نبض انرژی»محمد صفایی، با اشاره به ضرورت همراهی تمام بخش‌ها به منظور مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: ما تقریبا در 8 سال گذشته تولیدی نداشتیم.

وی افزود: به طور متوسط باید سالانه 2 هزارمگاوات تولید برق کشور افزایش می‌یافت که این امر محقق نشد، بنابراین ما امروز با یک عقب‌افتادگی در مسیر تامین برق مواجه هستیم و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس گفت: اکنون سیاست‌هایی برای مدیریت منابع موجود اتخاذ شده که برای اجرای آن، همه بخش‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند، اما باید تولید انرژی خود را افزایش دهیم. یکی از بهترین مسیر‌ها نیز افزایش تولید انرژی‌های نو است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تغییر رویکردها در سازمان انرژی‌های نو شاهد شتاب خوبی در مسیر تولید برق با حضور بخش خصوصی و صنایع باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: ایران استعداد بالایی برای تولید برق از محل نیروگاه‌های خورشیدی دارد. راه برون‌رفت از این بحران، افزایش تولید انرژی است. صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و فولاد باید مکلف به تولید برق مصرفی خود شوند.

وی تاکید کرد: بستر لازم برای حضور بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌ها و افزایش تولید برق هموار نیست و این مسیر به خصوص در بخش انرژی‌های نو باید با اصلاحات لازم هموار شود.

منبع: ایلنا