توسعه همکاری‌های پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی با حوزه نفت
توسعه همکاری‌های پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی با حوزه نفت
در جریان بازدید جمعی از مدیران وزارت نفت از کاوشگر دریایی خلیج فارس، زمینه‌های همکاری‌های متقابل برای ساخت تجهیزات تحقیقاتی و همچنین گشت‌های تحقیقاتی فراهم شد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در بازدید ‏مهندس مهدی فکور رئیس مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دکتر سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و ‏فناوری شرکت ملی نفت ایران، دکتر عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و هیات‌های همراه از این پژوهشگاه در خصوص گسترش همکاری‌های متقابل و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس ‏شناسی و علوم جوی جهت ارائه خدمات به صنعت نفت کشور بحث و تبادل نظر شد.

دکتر مرتضی توکلی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی نیز به توانمندی‌های شناور “کاوشگر خلیج فارس” اشاره کرد و ضمن تشریح مشخصات شناور، اظهار کرد: شناور تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس تنها شناور تحقیقاتی کشور است که به دست متخصصین داخلی ‏طراحی و ساخته شده است. ‏

وی تجهیزات شناور را مدرن و به روز خواند و ادامه داد: ابزارهای اندازه گیری و نمونه برداری از آب دریا، ‏رسوبات کف دریا و بررسی لایه‌های زیر بستر دریا روی این شناور تعبیه شده است. این ابزارها می‌تواند ‏شناخت دقیق‌تری از وضعیت دریاهای پیرامونی و اقیانوس‌ها را در زمینه‌های فیزیک دریا، شیمی دریا، زمین ‏شناسی دریایی و زیست شناسی دریایی در اختیار محققین قرار دهد.‏

در این بازدید همچنین مهندس مهدی فکور، رییس مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن سپاسگزاری از میزبانی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود جهت حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی کاربردی این پژوهشگاه ‏را اعلام کرد.

سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و ‏فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از بازدید از شناور خلیج فارس و توانمندی های داخلی کشور در ‏این زمینه، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های فیمابین گسترش یابد و پیشنهاد کرد که فعالیت‌های ‏دانش بنیان جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور در زمینه ژئوفیزیک دریایی، به صورت همکاری‌های چندجانبه قابل ‏پیگیری است.