اروپا به دنبال 2 برابر کردن واردات گاز از آذربایجان
اروپا به دنبال 2 برابر کردن واردات گاز از آذربایجان
دبیر کمیسیون اروپایی اعلام کرد اتحادیه اروپایی می‌خواهد واردات گاز خود از آذربایجان را طی سال‌های آینده 2 برابر کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از بارونز، اورزولا فوندرلاین، دبیر کمیسیون اروپایی گفت که اتحادیه اروپا می‌خواهد در راستای کاهش واردات گاز از روسیه، خرید گاز از آذربایجان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوبرابر کند.

فوندرلاین در توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا در حال رفتن به سمت منابع تامین انرژی قابل اتکا است. امروز من در آذربایجان هستم تا یک توافق جدید امضا کنم.

وی تأکید کرد: هدف ما دو برابر کردن واردات گاز از آذربایجان به اتحادیه اروپا طی چند سال است. آذربایجان شریک مهم ما در حوزه امنیت تامین انرژی و در مسیر مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

دبیر کمیسیون اروپایی در زمان سفر به آذربایجان گفته بود به خاطر تداوم استفاده روسیه از موضوع تامین انرژی به عنوان سلاح، تنوع‌بخشی به منابع واردات انرژی اولویت اروپاست.

سال گذشته آذربایجان حدود 8 میلیارد مترمکعب گاز به اروپا صادر کرد و این گاز از طریق خط لوله عبوری از گرجستان و ترکیه به اروپا رسیده است.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، هفته گذشته گفته بود که قرار است یک سند مهم در حوزه امنیت انرژی بین اتحادیه اروپا و آذربایجان امضا شود.

ماه می بود که سران اتحادیه اروپا توافق کردند تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از وادرات گازی خود از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند.

منبع: فارس