ثبت بالاترین اوج مصرف تاریخ برق خوزستان
ثبت بالاترین اوج مصرف تاریخ برق خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف تاریخ شبکه برق خوزستان با رکورد مصرف ۸۶۲۷ مگاوات شکسته شد.

به گزارش «نبض انرژی» “محمود دشت‌بزرگ” بیان کرد: پیک مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت روز گذشته (یکشنبه ۲۶ تیر) به رکورد تاریخی ۸۶۲۷ مگاوات در دمای ۵۱ درجه سانتیگراد رسید که بیشترین میزان مصرف شبکه برق منطقه‌ای خوزستان تاکنون بوده است.

وی تصریح کرد: پیش از این رکورد مصرف مربوط به ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ با میزان مصرف ۸۵۱۸ مگاوات بوده که در دمای ۵۰ درجه رخ داد.
رئیس شورای پایایی و عبور از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ خوزستان ادامه داد: افزایش دما و ماندگاری آن در چند روز گذشته و پیش‌بینی این افزایش دما برای روزهای پیش‌رو باعث افزایش مصرف شده و شبکه برق استان را پربار کرده است.
دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان بخش خانگی برای رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد میزان مصرف برق در تابستان در بخش خانگی بوده که مربوط به استفاده از بار سرمایشی و استفاده از وسایل خنک‌کننده است.
وی افزود: کلید پایداری شبکه برق در دست مشترکان بخش خانگی است و شهروندان با تنظیم دمای کولر خود و از مدار خارج کردن کولرهای اضافی در اوج پیک، می‌توانند پایداری شبکه را تضمین کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه با افزایش دما مصرف برق نیز به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: مشترکان با تعامل و همکاری با صنعت برق و کاهش مصرق خود کمک کنند که این پرباری شبکه در این گرمای طاقت‌فرسا باعث ایجاد حادثه در شبکه و خاموشی‌های ناخواسته نشود.
دشت‌بزرگ با تشکر از صنايع در همراهی و کنترل پیک بار شبکه در تابستان امسال با درخواست از مشترکان خانگی برای رعایت الگوی مصرف (ساعت پرباری شبکه ۱۲تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) تاکید کرد: با درخواست این شرکت و همکاری استانداری برای کنترل پیک بار ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان در روز سه‌شنبه (۲۸ تیرما) تعطیل اعلام شد اما باید بدانیم که برای پایداری شبکه برق به رفتار مسئولیت‌پذیرانه و همکاری همه مشترکان در کاهش مصرف برق در ساعت‌های اوج پیک نیازمندیم تا بتوانیم تابستان آرامی را پشت سر بگذاریم.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.