هدایت نقدینگی به‌ سوی صنعت نفت نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است
هدایت نقدینگی به‌ سوی صنعت نفت نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هدایت نقدینگی‌ها به‌ سوی صنعت نفت و گاز نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است، گفت: بی‌شک توسعه میدان‌های مشترک با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخل است.

به گزارش«نبض انرژی»سیدموسی موسوی، نگهداشت میدان‌های کنونی و توسعه دیگر میدان‌های مشترک را ضروری دانست و گفت: باید درآمد حاصل از تولید نفت را صرف توسعه میدان‌ها و سرمایه‌گذاری در میدان‌های جدید کرد تا آینده کشور تضمین شود. در واقع تولید و فروش صرف، سبب عقب‌ ماندن ما در توسعه میدان‌های مشترک می‌شود و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری نشود سال‌های ‌آینده این مقدار تولید را نیز نخواهیم داشت.

وی افزود: باید همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی در صنعت نفت برای توسعه پروژه‌های صنعت نفت در بخش بالادست و پایین‌دست، بر اساس مشارکت‌های مرسوم توسعه یابد. این مهم با تصمیم‌های مبتنی بر شتاب‌دهی به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام میدان‌های مشترک نفت و گاز و امضای قراردادهای جدید مربوط به توسعه و تولید از میدان‌های مشترک همراه است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به امضای تفاهم‌نامه توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان با بانک‌ها و شرکت‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: این اقدام یکی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخلی و استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور است، بی‌شک هدایت نقدینگی‌ها به‌سوی صنعت نفت و گاز نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

موسوی به موضوع دیپلماسی انرژی نیز اشاره و اظهار کرد: به‌یقین احیای دیپلماسی انرژی در شرایط اقتصادی کنونی کشور ضروری است. اگر این موضوع فعال شود راهکارهای بسیاری برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان نمونه کوچک خوبی برای احیای مراودات اقتصادی کشور در حوزه انرژی با کشورهای همسایه است، قرارداد سوآپ گاز سبب شده است روابط ایران با ترکمنستان و آذربایجان ترمیم شود و البته نشان از نگاه مترقی دولت سیزدهم دارد زیرا می‌خواهد با همسایگان خود ارتباط اقتصادی داشته باشد.