اوج گیری مصرف برق در خوزستان
اوج گیری مصرف برق در خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش مصرف برق، گفت: پیک مصرف شبکه برق تحت پوشش این شرکت در سال جاری شکسته شد و به اوج خود رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمود دشت‌بزرگ” اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه 21 تیر) مصرف شبکه برق در شبکه تحت پوشش این شرکت از 8261 مگاوات عبور کرد و رکورد مصرف سال جاری که هفدهم تیر ماه جاری با 8135 مگاوات ثبت شده بود، را شکست.
وی افزود: این افزایش مصرف در حالی رخ داده است که مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط مطابق سهمیه‌های ابلاغی اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده و عملا میزان کاهش بار مصرفی صنایع بخصوص در ساعت‌های اوج بار به بیشترین مقدار ممکن رسیده و نیاز به همکاری سایر بخش‌های مصرفی (تجاری، اداری و خانگی) وجود دارد.
رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان تصریح کرد: با توجه به دمای نزدیک به 50 درجه، شرجی و گرد و غبار، افزایش مصرف برق رخ داده مربوط به بخش خانگی و استفاده از بار سرمایشی بوده و همین هم موجب شکسته شدن پیک مصرف شده است.
دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکین خانگی برای مدیریت مصرف برق و همکاری با صنعت برق، تاکید کرد: با توجه به پرباری شبکه و شرایط جوی حاکم، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم که در ساعات اوج بار به ویژه ساعت‌های 12 تا 18، با کاهش روشنایی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف، همکاری لازم را جهت عبور موفق از پیک بار سال جاری داشته باشند.
وی گفت: پایداری شبکه برق به رفتار مشترکین در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکین به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.